ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانادا مبارزه با گروه‌های تروریستی را افزایش خواهد داد

نخست وزیر کانادا پس از حمله مسلحانه یک نوکیش مسلمان به پارلمان این کشور در اتاوا اعلام کرد که نبرد این کشور با سازمان‌های تروریستی در خارج از کانادا افزایش خواهد یافت.

نخست وزیر کانادا، استفان هارپر اعلام کرد که نبرد این کشور با سازمان‌های تروریستی در خارج از کانادا افزایش خواهد یافت.  او این خبر را پس از حمله مسلحانه یک نوکیش مسلمان به پارلمان این کشور در اتاوا اعلام کرده است.

روز چهارشنبه پس از شلیک گلوله به یک سرباز کانادایی در بنای ملی یادبود جنگ در مرکز اتاوا، یک مرد مسلح به پارلمان این کشور رفت و سرانجام  پس از شلیک گلوله‌های فراوان از سوی پلیس کشته شد.

کشته شدن این سرباز دومین مورد از حملات تروریستی مرتبط با گروه‌های اسلامگرا در این هفته بوده است. پلیس اتاوا می‌گوید اکنون اعلام اینکه هر دو حمله از سوی یک نفر انجام شده دشوار است.

هارپر همچنین گفته اکنون خیلی زود است که گفته شود فرد مسلح همدستی داشته یا نه، اما تاکید کرده است که کانادا هرگز تسلیم نخواهد شد.

روز دوشنبه نیز یک نوکیش مسلمان، در مونترال با ماشین از روی دو سرباز کانادایی رد شد و یک نفر از آنها را کشت.

هر دوی این حملات پس از این انجام شد که کانادا اعلام کرد که این ماه شش جت برای شرکت در حملات هوایی علیه دولت اسلامی در عراق و سوریه ارسال خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا اعلام کرده است: «این اتفاق باعث قوی‌تر شدن ما می‌شود. ما تلاش های خود را برای حفط امنیت ملی و برداشتن قدم‌های لازم برای شناسایی و برخورد با تهدیدات دو برابر خواهیم کرد.»

هارپر گفته کانادا اکنون همکاری‌های خود را با شرکایش در سراسر دنیا «علیه گروه‌های تروریستی که می‌خواهند خشونت را به کانادا بیاورند»، دو برابر خواهد کرد.

وزیر دفاع کانادا، راب نیکلسون نیز گفته است که اعزام نیرو به عراق همچنان ادامه خواهد داشت.

پلیس کانادا اکنون مشغول تحقیق درباره مایکل زاحف بیبئوست که مظنون به حملات روز چهارشنبه است. مشخص شده که او پیش از این یک پرونده سرقت در ونکوور داشته و در مونترال بارها به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر دستگیر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    "روز دوشنبه نیز یک نوکیش مسلمان، در مونترال با ماشین از روی دو سرباز کانادایی رد شد و یک نفر از آنها را کشت." در اورشلیم هم یک عرب اتومبیل خود را به مردمی که منتظر قطار بودند زد و یک نوزاد دختر ۳ ماهه را کشت و شماری دیگر را روانه بیمارستان کرد. در سال ۲۰۰۶ محمد رضا طاهری آذر در دانشگاه چپر هیل در ایالت کارولینای شمالی با جیپ کروکی از روی عمد به ۹ دانشجو زد و برای این عمل به آیات قرآن اشاره کرد و نفرت خود را از آمریکا و اسرا ئیل اعلام کرد. محمد رضا طاهری آذر ۲ سال داشت که خانواده از جهنم ایران فرار کردند و آمریکا به آنها رفاه و آزادی داد که در ایران خوابش را هم نمی توانستند ببینند. گویا دختری دیده بود که این پسرک چه موجود بی ارزشی بوده و دست رد به سینه اش زده بود و نا گهان اسلام گفت برو بکش. حال با آن جثه نحیف و۳۳ سال زندان ــــ آنهم چه زندانی ـــــ نوش جانش باشد.

  • Behrouz

    مایکل زاحف بیبئوست یا هر جوری که اسمش را به فارسی بخوانید یا بنویسید پدرش مسلمان لیبییائی است که درلیبی با جهادیهای لیبییائی است ــــ کشته شده یا نه معلوم نیست ــــ ودر نتیجه نو کیش نیست بلکه مسلمان است و مادرش سوزان بیبئوست یک کانادائی است که فهمیده چه اشتباهی کرده و ازپیش جان خود را از دست لیبییائی پدر مایکل ـــ میکائیل؟ـــ نجات داده است. داستانی زنان غربی که که گرفتار چنین مصیبتی میشوند بس طولانی است. من نمیدانم اسم این را خوش خیالی، بی خبری و یا نادانی زنان غربی بگذارم.