ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانیان رقاص

دوئت دو کشیش کاتولیک

ویدئو کلیپی که دو کشیش مسیحی را در حال رقص نشان می‌دهد، اخیراً در تارنمای یوتیوب تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهای این سایت در این هفته شده است.

در این کلیپ، پدری روحانی با نام کشیش دیوید رایدر شروع به رقص «تپ» می‌کند و دقایقی بعد کشیش جان گیبسون به‌قصد روکم‌کنی، کشیش رایدر را کنار می‌زند و با رقص پای ایرلندی تماشاچیان را حیرت‌زده می‌کند. این دو سپس در یک دوئت در کنار هم می‌رقصند.

ویدئو رقص کشیشان رایدر و گیبسون تا کنون ۲۷۰ هزار بار دیده‌شده و امروز توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب کرده است. اما محبوبیت آنلاین این دو کشیش بی‌دردسر نبوده و برخی از منتقدان محافظه‌کار گفته‌اند که این دو کشیش نباید زیر صلیب عیسی مسیح و پرتره نقاشی از پاپ فرانسیس می‌رقصیدند و این رقص نوعی «بی‌احترامی» به مقدسات است.

کشیش رایدر در پاسخ به منتقدان محافظه‌کار می‌گوید: «فقط آن‌ها را به کتاب مقدس رجوع می‌دهم که در آن خداوند به ما می‌گوید با شادی زندگی کنید.»

این دو کشیش هر دو در یکی از حوزه‌های علمیه واتیکان که مخصوص کشیش‌های آمریکایی است تحصیل می‌کنند و هر دو از کودکی علاقه به رقص داشتند این موجب شده که رقصنده‌های ماهری شوند.

رقص «تپ» نیاز به مهارت‌های ویژه دارد و رقصی دشوار محسوب می‌شود. در این رقص اصالتاً آمریکایی، رقصنده کفش‌های مخصوص می‌پوشد که پاشنه و پنجه فلزی دارند. رقصنده با صدای کفش‌های خود موسیقی (معمولاً جاز) را همراهی می‌کند.

رقص پای ایرلندی که در ۲۰ سال اخیر با عنوان «ریور دنس» یا «رقص رودخانه» مشهور شده است، از اشکال رقص سنتی ایرلندی است که در آن رقصنده با پوشیدن کفش‌هایی مشابه با کفش «تپ» و حرکات پا، موسیقی (معمولاً سلتیک) را با ضرب کفش‌هایش همراهی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ahmad

    ای کاش اقایون اخوند ماهم یه دلیلی برایه شادکردن مردم پیدامی کردن فقط صحبت ها تومجالس زیرناف به پایین وصحبت ازهوری توبهشت وامسال هم هست....ایرانیان باستان شادی را عبادت میدانستند ولی حالا................