ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکوحرام باز هم ده‌ها دختر را ربود

به‌رغم آن‌که دولت نیجریه از آتش‌بس در کشور سخن می‌گوید، شاهدان عینی گفته‌اند گروه بوکوحرام بار دیگر دست‌کم ۲۵ دختر را ربوده است. از برخی از آن‌ها هیچ نشانی در دست نیست.

شاهدان عینی گفته‌اند، اسلامگرایان تندرو گروه بوکو حرام در نیجریه بار دیگر دست‌کم ۲۵ دختر را ربوده‌اند.

به‌گزارش رویترز، افراد بوکوحرام شب‌هنگام حمله کرده و این دختران را ربوده‌اند. دو ساکن یک روستای دورافتاده در شمال شرقی نیجریه روز پنجشنبه ۲۳ اکتبر / اول آبان گفتند دختران از این روستا ربوده شدند و کمی بعد دخترانی که سن آن‌ها بیشتر بود آزاد شدند. در این حمله سه دخترِ یکی از این شاهدان و دو دخترِ دیگری نیز ربوده شده‌اند.

تعداد دقیق ربوده‌شدگان هنوز روشن نیست. برخی رسانه‌ها حتی از ربودن ۱۰۰ دختر و زن نوشته‌اند. روزنامه The Punch روز پنجشنبه نوشت جنگجویان بوکوحرام ۴۰ دختر را در روستایی در شمال شرقی استان «آداماوا» با خود برده‌اند و اکنون مشخص شده است که چند روز پیش از این نیز در همین محل ۶۰ زن ربوده شده‌اند. مقامات رسمی هنوز این خبرها را تأیید نکرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گفته‌های دولت نیجریه، در توافق با گروه بوکوحرام هم‌اکنون در کشور آتش‌بس حاکم است. اما حمله به روستاها، انفجار یک بمب با پنج کشته و آدم‌ربایی‌های دیگر نشان از چنین آتش‌بسی نمی‌دهند. تاکنون از سوی بوکوحرام، آتش‌بس تأیید نشده است.

خشونت همچنان در نیجریه ادامه دارد. روزنامه Premium Times به‌نقل از مقامات پلیس نیجریه نوشته است چهارشنبه شب ۲۲ اکتبر / ۳۰ مهر تروریست‌ها در یک ایستگاه اتوبوس در شهر «آزار» بمبی منفجر کردند که بر اثر آن پنج نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

در ماه آوریل سال جاری گروه بوکوحرام ۲۰۰ دختر را ربود و نگرانی‌هایی در سطح بین‌المللی ایجاد کرد که به‌موجب آن افراد مختلف از کشورهای جهان، از جمله چهره‌های سیاسی و فرهنگی خواستار آزادی این دختران مدرسه‌ای شدند.

یک هفته پیش ارتش نیجریه اعلام کرد که مذاکرات با گروه بوکوحرام به نتیجه رسیده و این گروه تندروی اسلامی پذیرفته است دختران گروگان گرفته شده را آزاد کند.

اکثریت مردم شمال نیجریه مسلمان و فقیر هستند. بوکوحرام با استفاده از شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی بین جنوب با اکثریت جمعیت مسیحی و شمال این کشور، با روش‌های تروریستی و خشونت فزاینده اقدام به آدم‌ربایی، اخاذی و ترور می‌کند.

بوکوحرام که با آموزش به شیوه غربی مخالف است، دختران دانش‌آموز را می‌رباید و آزادی آن‌ها را منوط به آزاد کردن اسلامگرایانی می‌کند که در زندان‌های حکومت مرکزی هستند.

بوکوحرام در صدد ایجاد دولتی اسلامی در شمال نیجریه است. آن‌ها بخشی از این منطقه را که نفت‌خیز است در دست دارند و از سال ۲۰۰۹ تاکنون هزاران نفر را یا ربوده و یا در بمب‌گذاری‌ها کشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.