ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرزبانی ایران درگیری با پاکستان را تکذیب کرد

در حالی که منابع امنیتی در پاکستان خبر از تبادل آتش بین نیروهای مرزی دو کشور داده بودند، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان این اخبار را تکذیب کرده است.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان اخبار منتشر شده مبنی بر شلیک خمپاره از سوی نیروهای ایران و پاکستان به سمت یکدیگر را تکذیب کرد. رهام بخش حبیبی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت هیچ گونه درگیری بین ایران و پاکستان رخ نداده است.

ایران و پاکستان روز جمعه۲ آبان در نوار مرزی به تبادل آتش پرداختند

روز جمعه ۲ آبان، شبکه «سماء» در پاکستان به نقل از مقامات امنیتی آن کشور گزارش داده بود که نیروهای ایران در امتداد مرز «مشخیل» شش خمپاره به مناطقی در جنوب استان بلوچستان پاکستان شلیک کرده‌اند. به گفته این مقام امنیتی، نیروهای پاکستان نیز به مقابله پرداخته‌ بودند.  پاکستان تایید کرد گلوله‌های ایران نقاطی در ۳ کیلومتری مرز را مورد هدف قرار داده است اما گزارشی از تلفات احتمالی دو طرف منتشر نشده است.

هفته گذشته بر اثر درگیری‌های مرزی میان ایران و پاکستان، دو مرزبان ایرانی و همچنین یک شبه نظامی پاکستانی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

ایران می‌گوید درگیری هفته گذشته زمانی روی داد که مرزبانان ایرانی قصد داشتند با «اشرار مسلحی که قصد ورود به ایران را داشتند» مقابله کنند.

با این‌حال وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد آن درگیری‌ها «ابتدا به ساکن» و توسط مرزبانان ایرانی در نزدیکی تحصیل‌مند در خاک پاکستان آغاز شد. پس از آن سفیر ایران در اسلام‌آباد به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد و مقامات وزارت امور خارجه پاکستان اعتراضات شدید خود را به سفیر ایران ابراز کردند.

بعد از درگیری‌ هفته گذشته، یک مقام ارشد نیروهای نطامی پاکستان به ایران سفر کرد تا در مورد نحوه ارتقای امنیت مرز دو کشور و جلوگیری از حوادث مشابه با طرف ایرانی رایزنی کند.

ایران پیش‌تر اعلام کرده بود پاکستان نتوانسته امنیت مرزهایش با ایران را تامین کند و اگر این وضعیت ادامه یابد و دولت پاکستان قادر به جلوگیری از این حوادث نباشد، ایران تدابیری دیگری در پیش خواهد گرفت. به گفته یدالله جوانی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در ایران، « ایران آستانه تحملی دارد و نمی‌تواند شاهد این باشد که گروه‌هایی به عمق خاک پاکستان بروند و هر موقع که لازم بود تحرکی را داشته و مجدد بازگردند و ایران نیزفقط تماشاگر این صحنه باشد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

     حالا پاکستان؟! شما به زنجیر کشیدن  و اعدام بلوچها ادامه دادید و بجای مذاکره الکی خط و نشون کشیدید و حتی امام جمعه شان را ممنوع الخروج کردید! حکومت اسلامی میخواهد تنش جدیدی درست کند!