ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها هزار واکسن ابولا به زودی در راه آفریقا

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید صدها هزار واکسن ضد بیماری ابولا تا ماه دسامبر آینده آماده خواهد شد. وزیر بهداشت ایران نیز از احتمال ورود ابولا به ایران خبر داده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید صدها هزار واکسن ضد بیماری ابولا برای به کارگیری در غرب آفریقا تا ماه دسامبر آینده آماده خواهد شد. این زمان یک ماه زودتر از زمانی است که پیش‌تر برای آماده شدن این داروها اعلام شده بود.

قرار است صدها هزار واکسن ضد ابولا تا ماه دسامبر در آفریقا توزیع شود

سازمان بهداشت جهانی از برگزاری یک نشست فوق العاده با نمایندگان دولت‌های مختلف، از جمله کشورهای حمایت کننده مالی و کشورهای بحران زده و همچنین کارخانه‌ها و موسسات سازنده این داروها خبر داد. در این نشست قرار شد سرعت تهیه این داروها تا حد ممکن افزایش
یابد، هرچند هنوز اطمینان کامل از بی خطر بودن یا اثر بخش بودن آن‌ها حاصل نشده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین تصریح کرده است تا پایان سال ۲۰۱۵ میلیون‌ها واکنس ضد ابولا تولید خواهد شد.

این واکسن‌‌ها ابتدا در اختیار پرستاران و مددکاران پزشکی و همچنین گروه‌‌هایی که تدفین مردگان می‌پردازند قرار می‌گیرد. مقصد اولیه این محموله‌‌های دارویی لیبریا وسپس سیرالئون خواهد بود.

سازمان بهداشت جهانی تهیه دو واکسن و یک سرم خونی را سفارش داده و بر ساخت آن‌ها نظارت می‌کند. سرم خون از پادتن افراد شفا یافته از بیماری ابولا تهیه می‌شود. یکی از دو واکسن نیز از ویروس سرماخوردگی شامپانزه و پروتیئن ابولا تهیه شده است. سازمان ملی سلامت آمریکا، سازمان بهداشت عمومی کانادا و موسسه «گلاسکو اسمیت کلاین» در حال تهیه این داروها هستند.

در جریان مرحله آزمایشی این داروها در لیبریا، به افراد بر اساس قرعه یکی از این داروها و یا «پلاسبو» تزریق می‌شود، بدون آن که فرد در جریان باشد یا دخالتی در انتخاب آن داشته باشد.«پلاسبو» یا دارونما در حقیقت چیزی شبیه دارو است اما هیچ اثر واقعی ندارد و از آن برای درمان صوری و تلقینی نیز استفاده ‌می‌شود. در فرآیند آزمایش داروها، از پلاسبو برای کنترل گروه شاهد استفاده می‌شود.

ابولا در نیویورک، وحشت در ایران

مقامات پزشکی شهر نیویورک در آمریکا نیز وجود نخستین مورد از ابتلا به این بیماری در این شهر را تایید کرده‌اند. فرد مبتلا پزشکی است که پیش‌تر برای کمک به بیماران به کشور آفریقایی گینه سفر کرده بود. این پزشک ۳۳ ساله هم اکنون در قرنطینه‌ای در نیویورک نگهداری می‌شود.

در همین حال حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران نیز روز پنجشنبه اول آبان گفت احتمال ورود بيماری ابولا به کشور وجود دارد و يک آزمايشگاه ويژه برای مقابله احتمالی با اين بيماری تجهيز شده اما همچنان اتاقی برای قرنطینه کردن بیماران در ایران وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت ایران گفته است «اقدامات لازم برای مقابله با ابولا در کشور از ۶ ماه گذشته آغاز شده و دولت عربستان نيز از ورود حجاج از مناطق آلوده به اين کشور جلوگيری کرده است اما احتمال ورود آن به ايران وجود دارد.»

تاکنون در جهان بیش از ۴۵۰۰ نفر در مدتی کوتاه جان خود را بر اثر ابتلا به ابولا از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.