ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: «روسیه برای لغو تحریم‌ها گدایی نمی‌کند»

رییس جمهور روسیه در نشست علوم سیاسی در شهر سوچی قدرت‌های غربی را به بحران‌آفرینی متهم کرد. او به تحریم روسیه اشاره کرد و از افزایش احتمال درگیری نظامی بین قدرت‌های جهانی سخن گفت.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به تندی از سیاست‌های آمریکا در بحران اوکراین انتقاد کرد و با اشاره به تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا گفت روسیه برای لغو تحریم‌ها دست گدایی به سوی اتحادیه اروپا دراز نمی‌کند.

رییس جمهور روسیه در نشست علوم سیاسی در شهر سوچی

به گزارش رویترز، در یازدهمین نشست علوم سیاسی که امروز، جمعه ۲۴ اکتبر در شهر سوچی روسیه با حضور برخی از پژوهشگران و شخصیت‌های سیاسی مانند دومینیک دو ویلپن، وزیر خارجه و نخست‌وزیر پیشین فرانسه و ولفگانگ شوسل، صدراعظم پیشین اتریش برگزار شد، ولادیمیر پوتین درباره نقش ایالات متحده آمریکا در بحران اوکراین گفت آمریکا با «سیاست‌های جانبدارانه»‌اش نقش مهمی در درگیری‌های خونین شرق اوکراین ایفا کرده است. رییس جمهور روسیه، آمریکا را متهم کرد که به اعتبار پیروزی در جنگ سرد، قصد دارد بنا بر منافع و خواسته‌هایش نظم جهانی تازه‌ای پی بریزد.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داده که ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنانش درباره امنیت در جهان گفته است: «متأسفانه هیچگونه ضمانتی وجود ندارد که نظم حاضر در ابعاد ملی و فراملی بتواند ضامن امنیت ما باشد. به همین جهت بنیادها و نهادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان دوران دشواری را از سر می‌گذرانند.»

رئیس جمهور روسیه گفت در اثر بحران اوکراین امنیت جهانی تضعیف شده است. او غرب را مسئول ناآرامی‌های اوکراین خواند و گفت: «ما جنگ را شروع نکردیم. آمریکا و اتحادیه اروپا با رویکردهای غلط باعث شدند اوکراین در اغتشاش فروبرود.»

گالری عکس: نشست علوم سیاسی در شهر سوچی

ولادیمیر پوتین همچنین غرب را متهم به جانبداری از گروه‌های دست‌راستی و اسلامگرایان تکفیری کرد و گفت: «رویکردهای جانبدارانه نادرست غرب سبب شده است که بحران‌هایی در جهان به وجود آید. به جای دولت‌های مستقل و باثبات شاهد اغتشاش‌های منطقه‌ای هستیم. به جای دموکراسی، از گروه‌های افراطی مثل نئونازی‌ها و اسلامگرایان تکفیری حمایت می‌شود.»

ولادیمیر پوتین در نشست جهانی علوم سیاسی در پاسخ به انتقادات مخالفانش در غرب گفت قصد ندارد امپراطوری روسیه را احیا کند و در پی سلب استقلال از کشورهای همسایه روسیه نیست.

ایتاتنارس گزارش می‌دهد که رییس جمهور روسیه گفته است این کشور هیچگونه «علاقه‌ای به رهبری جهان» ندارد، بلکه فقط از کشورهای دیگر می‌خواهد به «منافع‌اش احترام بگذارند.»

تحریم‌ روسیه؛ احتمال درگیری نظامی

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین همچنین به تحریم‌های روسیه از سوی اتحادیه اروپا نیز اشاره کرده و گفته است روسیه از یک دولت قدرتمند برخوردار است و حاضر نیست برای لغو تحریم‌ها دست گدایی به سوی غرب دراز کند.

بانک جهانی ۲۸ سپتامبر پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد روسیه فقط ۰/۳ درصد رشد خواهد داشت. ارزش روبل نسبت به دلار در اثر تحریم‌های غرب کاهش پیدا کرده و در حال حاضر یک دلار آمریکا با ۹۸/۳۸ روبل روسیه معامله می‌شود.

در گزارش خبرگزاری ایتارتاس آمده که رییس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش هشدار داده که اگر بحران همچنان ادامه پیدا کند، احتمال درگیری نظامی بین روسیه با قدرت‌های جهانی افزایش پیدا می‌کند. او همچنین خواهان تعیین ملاک‌هایی برای دخالت‌ نظامی در سطح جهان شده و از قدرت‌های غربی خواسته با برگزاری نشست‌های مشترک با روسیه درباره چند و چون دخالت نظامی در کشورهای دیگر نظام‌نامه‌ای که مورد توافق طرفین باشد تدوین کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    پوتین هنوز جای سفت نشاشیده

  • حسین

    ولی فقیه روسیه گدایی نمی کنه چون اموراتش از راه دزدی و اشغال تامین میشه.همین روزها روس ها به دادن می افتن

  • مرید

    پوتین: «روسیه فعلاً برای لغو تحریم‌ها گدایی نمی‌کند»

  • esi

    قابل توجه اغای خام نه !!.این امنیتی .دیگه چی بگه ؟.اگه بگه جام آب کوههههه غلیظ سرکشیدم .مثل خمینی دجال .که غرب رحمی بهش بکنه!!؟.حالا شما آخوندهای مفعول ***این منفور عالم بشوید.. دیر نیست به جام خوری بیفتی..   

  • ahmad sarraji

    یاد یکی افتادم ٬ اون هم می گفت قطعنامه ها کاغذ پاره هستند و از اینجور حرفها حالا ماده اولیه ودکا اینها تحریم بشه ٬ تمام مردم اوروسیت پوتین را زنده زنده قورت می دهند.