ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهترین نقاط دنیا برای مسافرت دگرباشان جنسی

انتشارات کتاب‌های راهنمای مسافرت لونلی پلانت ده شهر و کشور جهان را به عنوان مناسب‌ترین مناطق دنیا برای دگرباشان جنسی معرفی کرده است.

انتشارات کتاب‌های راهنمای مسافرت لونلی پلانت ده شهر و کشور جهان را به عنوان مناسب‌ترین مناطق دنیا برای دگرباشان جنسی معرفی کرده است.

در شرایطی که شرایط دگرباشان جنسی رفته‌رفته در کشورهای دنیا بهتر می‌شود، بر اساس گزارشی از انتشارات کتاب‌های راهنمای مسافرت «لونلی پلنت» (سیاره تنها)، ده کشور در صدر کشورهایی قرار دارند که دگرباشان جنسی می‌توانند به راحتی به آنجا سفر کنند.

کریس زایهر که این مجموعه را برای «لونلی پلنت» تهیه کرده است به هافینگتون پست گفت: «برای من مهم بود که شهر مقصد، چقدر نسبت به جامعه ما [دگرباشان جنسی] با مدارا رفتار می‌کند و ما را در زندگی شهری جا می‌دهد. همچنین برای من مهم بود که این شهر قوانین پیشرو برای حقوق برابر داشته باشد. در نهایت برای من مهم بود که این شهر عملاً جای امنی برای مسافران همجنسگرا، دوجنسگرا، تراجنسیتی، میان‌جنسی و کوییر باشد.»

در صدر این شهرها کپنهاگ پایتخت دانمارک قرار دارد. در گزارش یادشده این شهر به عنوان شهری پذیرای گونه‌های مختلف روابط جنسی معرفی شده است.

پس از کپنهاگ در دانمارک، به ترتیب کشور نیوزیلند، شهر تورنتو در کانادا، منطقه پالم اسپرینگز در جنوب کالیفرنیا، سیتخس در اسپانیا، برلین در آلمان، میکونوس در یونان، نیویورک در آمریکا، رکیاویک پایتخت ایسلند و مونته ویدئو در اروگوئه، شهرها و کشورهای دوم تا دهم از حیث محیطی مناسب برای سفر همجنسگرایان هستند.

تاکنون در شهر رکیاوریک ایسلند، ۱۶ جشنواره افتخار همجنسگرایان (پراید) برپا شده است و از سال ۲۰۰۶  دگرباشان جنسی و جفت‌های همجنسگرا در این شهر دارای همان حقوقی بوده‌اند که دگرجنسگرایان داشتند.

شهر مونته ویدئو در اروگوئه (کوچکترین کشور آمریکای جنوبی) در سال ۲۰۱۳، در حالی که در آمریکای شمالی و جنوبی قوانین حقوقی مربوط به همجنسگرایان همواره جنجالی بوده، ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرده بود. در این سال قانونی که در سال ۱۹۳۴ وضع شده بود و همجنسگرایی را جرم می‌دانست برای همیشه لغو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نازی

    عالی بود .. خیلی به این مطلب نیاز داشتم.... ممنونم از رادیو زمانه که همیشه حامی همجنسگرایان هست. برای مهاجرت امثال ما خیلی مهم هست که درست مقصدمون رو انتخاب کنیم که پس از مهاجرت سرخورده نشویم. سپاس بابت مطالب همیشه فوق العاده تون.

  • Gay

    سلام به رادیو زمانه بسیار خوشحال و راضیم ازینکه به مطالب همجنسگرایان به اندازه سایر مطالب اهمیت میدین و مارو از بقیه مردم جدا نمیکنید. و در جواب به اقای پارسیان که گفته بود سی درصد جامعه ما اختلال هورمونی یا کروموزومی دارن باید بگم واقعا متاسفم . شما با چه مدرکی این حرف رو میزنید . بزرگترین روانشناسان تاریخ جهان همجنسگرایی رو جزو گرایشات کاملا طبیعی میدونن . ما هیچ اختلالی نداریم و این برای هرفرد اگاه و باسوادی روشنه. برای اثبات طبیعی بودنش هم میتونم به این اشاره کنم که در بسیاری از گونه های حیوانات همجنسگرایی دیده شده. لطفا آگاهیتون رو قبل از زدن هرحرفی بالا ببرید .

  • نیما

    آخه چرا این همه راه برن برای همجنس گرای چرا آخه یه قانونی در کشور تایید نمیشه انسان خود مختار است نه آدم آهنی یا ربات که براش چند تا قانون اجباری تایید کنند مشکل اینجاست که چشم پوشی شده از همه حقایق

  • حامد

    کمال تشکر را از رادیو زمانه بابت پوشش مرتب اخبار مربوط به دگرباشان داریم. همیشه سربلند باشید.

  • آبپرور !

    به نظر من این سطح از پرداختن به موضوع دگرباشان جنسی د ر رادیو زمانه اولا از سیاست این رسانه تاثیر میگیره که حتما هر روز یه خبری از دگرباشان جنسی در لوگوی خبر بااشه ... دوم اینکه احتمالا درصد اشتغال کارکنان و نویسندگان و سیاستگزارانی که تمایلات دگرگونه در امر جنسی دارند در رادیو زمانه بیش از نرمال جامعه‌س ...و این جریان بیش‌ازونی که برای جامعه اهمیت داره برای گردانندگان رادیو زمانه مهم و ویژه تلقی میشه ...!!!

  • جوزف

    شما كاملاً در اشتباه هستيد همجنس گرايان خارج از ايران زياد دنبال أمنيت جانى نيستن دنبال هم جنس خوب هستن من آدم مى شناسم به خاطر هم جنس پا مى شه ميره ايران با اينكه مى دونه ايرانى ها چقدر حيون تشريف دارن

  • ارش پارسیان

    نمیدونم مطلب کم میارین راجع به دگرباشان جنسی میپردازید.عزیزم ایرانیها از دگر باشان بدشون میاد البته نباید مورد ازار قرار گیرند .2تا 3درصد اختلال هرمونی یا کروموزومی دارند وشما 50درصد مقالاتتمون راجع به انهاست

  • ذرنا

    من خودم همجنسگرا هستم ولی از دیدن این مطلب در رادیو زمانه توی این شرایط تعجب کردم! نمی دونم واقعن چه اهمیتی داره که مخاطبین رادیو بدونن بهترین جای دنیا برای مسافرت توریستی دگرباشان کجاست؟ مردم ما با اینهمه مشکل دست به گریبان هستند و نیاز به آگاهی در خیلی زمینه های مهمتری دارن (از جمله راجع به مسایل جنسی و حقوق زنان و درک همجنسگرایی) . مشکل رادیو زمانه اینه که نمی تونه تصمیم بگیره جامعه هدفش رو کی قرار بده. بنابراین بین همه مقالاتی که فهمش حتی برای تحصیلکرده های علوم اجتماعی هم مشکله، ناگهان یه عنوانی میزنه که بیشتر به درد مجلات زرد شمال اروپا میخوره.

  • مهتاب

    پس چرا آمستردام جزوشون نیست؟

  • کوروش

    مشکل اساسی ملت ما اجنبی پرستی ملت ماست و چنانکه می دانید حکومتها نماینده فرهنگ مردم ان کشور هستند,و نمونه ان فدا شدن منافع ملی ایران به خاطر مساله فلسطین است,و نتیجه ان تحریم ایران به خاطر فشار اسرائیل در مساله اتمی و بالطبع فقیر تر شدن ملت ایران و بر باد رفتن نوامیس مردم ایران در دبی و امثالهم به خاطر پول می باشد

  • آه

    و همانگونه که از کامنتها پیداست درد ما همچنان بلاهت و نادانی و تفسیر دنیا از راستای شکم خویش است

  • esi

    توجه.قم از قلم افتاد. 

  • Behrouz

    دختران ایران از وحشت اسید خواب راحت ندارند و سیل اعدامها بیشتر و بیشترشده و بیکاری، اعتیاد، فساد وفقر وچپاول بیداد میکند ولی رادیو زمانه دردش «دگر باشان» شده است. پیشنهاد میکنم که نام رادیو زمانه را به رادیو «دگر باشان» تغییر داده و فکر دختران ایران، اعدامها، بیکاری، اعتیاد، فساد وفقر وچپاول را از .سر خود به دور کنید.