ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری شبه‌نظامیان شیعه و پهپاد‌های آمریکایی با نیروهای القاعده در یمن

شیعیان حوثی و پهپادهای آمریکایی، نیروهای نزدیک به القاعده در یمن را مورد حمله قرار داده‌اند. با بالا گرفتن درگیری‌‌ها، نگرانی از یک جنگ فرقه‌ای مانند سوریه افزایش یافته.

نيروهای القاعده با عقب راندن شبه‌نظاميان شيعه در یمن، دست‌کم دوازده شبه‌نظامی شورشی شيعه را در نبرد روز شنبه ۲۵ اکتبر، به قتل رساندند.

نبرد شورشيان شيعه يمن با قبايل سنی، عربستان سعودی، صادرکننده شماره يک نفت در جهان را برآشفته

خبرگزاری «رويترز»، به نقل از منابع مربوط به قبايل يمنی گزارش کرد که تلاش شورشیان شيعه برای سلطه بر شهر «رداع»، در قلمروی تحت کنترل القاعده در مرکز يمن بی‌فايده بوده‌است.

نيروهای شورشی شيعه، موسوم به «حوثی»، ۲۱ سپتامبر سال جاری موفق شدند تا کنترل شهر «صنعا»، پايتخت يمن را به‌دست بگيرند و پس از آن به سمت مناطق مرکزی و غربی يمن هجوم بردند.

اين هجوم تنها چند روز پس از حمله انتحاری يک خودروی بمب‌گذاری‌شده صورت گرفت که طی آن دست کم ۱۰ تن از شبه‌نظاميان شيعه حوثی کشته و ۱۵ تن ديگر زخمی شدند.

یمن، تکرار سرنوشت سوریه و عراق؟

به گزارش «آسوشيتدپرس»، با وجود اينکه هيچ گروهی مسئوليت اين انفجار انتحاری را نپذيرفت اما بمب‌گذاری به فاصله چند ساعت از آغاز دوباره درگيری بين شيعيان حوثی و نيروهای سنی نزديک به القاعده در شهر رداع رخ داد.

این درحالی است که درگيری‌های روزهای اخیر خطر يک جنگ فرقه‌ای تمام‌عیار همچون سوريه و عراق را افزایش داده است.

همزمان نبرد شورشيان شيعه با قبايل سنی که برخی از آنها حامی القاعده در يمن بودند، عربستان سعودی، صادرکننده شماره يک نفت در جهان را برآشفت.

کمتر از يک ماه پيش سعود الفيصل، وزير خارجه عربستان با متهم کردن ايران به دخالت در عراق، سوريه و يمن، اين کشور را «بخشی از مشکل خواند.»

حملات همزمان شیعیان و پهپاد آمریکا

از سوی ديگر، نبرد حوثی‌ها همزمان با حمله پهپادهای(هواپیما‌های بدون سرنشین) آمريکايی صورت گرفته‌است. به گزارش رويترز، اين پهپادها بر فراز رداع اقدام به بمباران مواضع القاعده کرده‌اند.

بنابر این گزارش شبه‌نظاميان شيعه حوثی تحت حمايت ايران قرار دارند. پیش‌تر نیز علی اکبر ولايتی در سخنرانی هفته گذشته خود بر اين حمايت صحه گذاشته بود.

عربستان سعودی نيز در پيامی تهديدآميز از ايران خواسته‌بود که «نيروهای اشغالگر» خود را از يمن و ديگر کشورهای منطقه بيرون بکشد.

بيش از يک ماه پيش باراک اوباما مشکل امنيتی اصلی را نه «دولت‌های شيعه» همچون ايران بلکه گروه‌های سنی «تندرو» دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    شیعیان هیچگاه تهدیدی برای امنیت جهان نبوده ونخواهند بود این سنی های افراطی هستند که دنیا را به بحران کشیده اند حداقل یه کم واقع بین باشین شیعیان در تمام کشورهای اسلامی مظلوم واقع شده اند واین شیعیان به هیچ عنوان دشمن غرب وکشور اسرائیل نیستند

  • sina

    بهپادها بهتر است هردو را بزنند!

  • faryad

     شیخ  اوباما شیعی است و ما نمیدانستیم !  بیخود نیست از مالکی و اسد پشتیبانی میکند؟!