ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارداد غيرقانونی ۱۵۰ ميليونی سعید مرتضوی با صدا و سيما

متن اين قرارداد مشخصاً به دو طرف قرارداد يعنی صداوسيما و تأمين اجتماعی اشاره دارد، اما تنها سيدمحمد هاشمی اصل از طرف صدا و سيما، به عنوان تهيه کننده برنامه، به انعقاد اين قرارداد اقدام کرده.

منابع خبری در ایران برای اولين بار اسناد تازه‌ای را از قرارداد غيرقانونی صدا و سيما با «سعيد مرتضوی» منتشر کرده‌ است.

به گفته خبرگزاری کار ايران، ايلنا، اين اسناد می‌تواند بخشی از زوايای قراردادهای غيرقانونی تأمين اجتماعی در دوران مرتضوی را روشن کند.

قرارداد ۱۵۰ ميليون تومانی در پی درخواست تأمين اجتماعی از صدا و سيما جهت «تهيه، توليد و اجرای دکور، صدا، نور و تصوير و نظارت در پخش برنامه ۵۰ دقيقه‌ای از مراسم بزرگداشت شصتمين سال تاسيس سازمان تامين اجتماعی» منعقد شده است.

متن اين قرارداد مشخصاً به دو طرف قرارداد يعنی صداوسيما و سازمان تأمين اجتماعی اشاره دارد، اما تنها سيدمحمد هاشمی اصل از طرف صدا و سيما، به عنوان تهيه کننده برنامه، به انعقاد اين قرارداد اقدام کرده و قرارداد يادشده از مجرای قانونی سازمان صدا و سيما عبور نکرده‌است.

به همين دليل، سه ماه پس از معرفی هاشمی اصل برای تهيه‌کنندگی اين برنامه، مدير امور عمومی شبکه سه طی دو نامه جداگانه به تهيه کننده و همنچنين معاونت اداری مالی تأمين اجتماعی، انجام اين قرارداد را فاقد وجاهت قانونی می‌داند و به تأمين اجتماعی وقت اعلام می‌کند که اساساً چنين برنامه ای حتی از شبکه سوم سيما پخش نشده است.

قراردادهای برنامه‌های مشارکتی صدا و سيما در برگه‌های مخصوص صدا و سيما و با امضای مدير شبکه انجام می‌شود. با اين حال قرار داد مزبور در برگه‌هايی با سربرگ تامين اجتماعی نگاشته شده است که اين مورد نيز اصل و اساس قانونی آن را زير سوال می‌برد.

مبلغ ۱۵۰ ميليونی قرارداد نيز به حساب صداوسيما واريز نشده و به شخص تهيه‌کننده پرداخت شده‌است. از سرنوشت اين پول و شيوه خرج‌شدن آن خبری در دست نيست.

بنا بر گزارش خبرگزاری ايلنا، به نظر می‌رسد سعيد مرتضوی در مقام مديريت سازمان تأمين اجتماعی، با دادن مبالغی به برخی تهيه کنندگان تلاش می‌کرده تا صدا و سيما را به تريبونی اختصاصی برای دفاع از خود تبديل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.