ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسف یک بار دیگر رییس جمهور برزیل شد

دیلما روسف با به دست آوردن ۵۱/۴۵ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل از آسیو نوس از حزب سوسیال دموکرات پیشی گرفت. پیروزی او قطعی شده است.

دیلما روسف، رییس حزب کارگر به عنوان رییس جمهور برزیل برگزیده شد.

انتخابات ریاست جمهوری برزیل در سال ۲۰۱۴ یکی از دشوار‌ترین انتخابات از سال ۱۹۸۵ تاکنون

دیلما روسف با به دست آوردن ۵۱/۴۵ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل از آسیو نوس از حزب سوسیال دموکرات پیشی گرفت و برای بار دوم به ریاست جمهوری برزیل رسید. طرفداران روسف، پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری برزیل، پیروزی او را جشن گرفته بودند.

تاکنون شمارش ۹۸ درصد آرای رأی‌دهندگان به پایان رسیده و به این ترتیب پیروزی دیلما روسف قطعی‌ شده است.

دیلما روسف

دیلما روسف پس از اعلام نتایج شمارش آرا، بلافاصله در صفحه توئیتش از رأی‌دهندگان برزیلی سپاسگزاری کرد.

حزب کارگر از ۱۲ سال پیش تاکنون قدرت را در برزیل در دست گرفته است. دیلما روسف در سال ۲۰۱۱ قدرت را از لوئیس ایناسیو لولا دسیلوا تحویل گرفت و موفق شد با اصلاحات اجتماعی و رشد اقتصادی به عنوان یک سیاستمدار موفق جلوه کند. با این حال او منتقدان پرشماری هم دارد. بسیاری از برزیلی‌ها روسف را به خاطر رشد اقتصادی کند و برای افزایش تورم و ریخت‌وپاش‌های بالای دولتی به خصوص هزینه‌های انجام شده برای جام جهانی فوتبال مقصر می‌دانند.

در برزیل بیش از ۱۴۲ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند. میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ۸۰ درصد گزارش شده بود.

آسیو نیوس

انتخابات دور اخیر ریاست جمهوری برزیل یکی از سخت‌ترین انتخابات برزیل از سال ۱۹۸۵ بوده است. از سال ۱۹۹۵ رقابت بین دو حزب کارگر و سوسیال دموکرات جریان دارد.

شگفتی این انتخابات بالا آمدن آسیو نیوس بود. او بر بستر نارضایتی‌های اجتماعی توانست موقعیت حزب سوسیال دموکرات (راست میانه) را نسبت به حزب حاکم کارگر (چپ میانه) تقویت کند. نیوس در نطق خود گفت: «این پیامی از سوی برزیلی‌ها در ابراز نارضایتی از وضعیت کشور بود.»

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل که در ماه اکتبر انجام شد، دیلما روسف، رئیس جمهور کنونی برزیل با کسب ۴۲ درصد آرا و آسیو نیوس، از حزب سوسیال دموکرات با حدود ۳۴ درصد آرا به دور دوم راه یافتند. بازنده بزرگ مارینا سیلوا از حزب سوسیالیست بود که تنها ۲۱ درصد آرا را کسب کرد.

 در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.