ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فقط ۲۱ درصد آرا برای پروشنکو

هنوز نتیجه قطعی انتخابات پارلمان اوکراین اعلام نشده است. با این‌حال شمارش آرا از پیروزی احزاب طرفدار اتحادیه اروپا نشان دارد.

۱۰ درصد آرای رأی‌دهندگان شمارش شده است. از همین تعداد معلوم است که ظاهرا بلوک پروشنکو موفق شده ۲۱/۹ درصد آرا را به دست بیاورد.

مشارکت مردم در انتخابات پارلمان اوکراین بین ۵۰ الی ۷۰ درصد برآورد شده است

«جبهه خلق»، حزب دست‌راستی آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر موقت اوکراین، ۲۱/۶ درصد آرا را به دست آورد. حزب ساموپومیچ که از جوانان طرفدار محیط زیست و حقوق شهروندی و طرفداران حقوق بشر تشکیل شده و آندره سوداوی، شهردار لیمبرگ آن را بنیان گذاشته، ۱۴ درصد از آرا را به دست آورد. انتظار می‌رفت که طرفداران محیط زیست و حقوق شهروندی فقط به هشت درصد آرا دست پیدا کنند. منابع مالی این حزب همچنان در ابهام قرار دارد.

فقط ۲۱ درصد آرا برای پروشنکو؛ تقسیم قدرت

با وجود آنکه هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است، پترو پروشنکو، رییس جمهور اوکراین در سخنانی که در تلویزیون اوکراین ایراد کرد، از «خواست قاطعانه مردم برای نزدیکی به غرب» سخن گفت. او گفت که بیش از ۷۰ درصد از مردم به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. برخی خبرگزاری‌ها، از جمله خبرگزاری ایتارتاس از مشارکت 50درصدی مردم در انتخابات پارلمان اوکراین خبر داده‌اند.

پروشنکو همچنین نتیجه این انتخابات را نمایانگر حمایت مردم از «رویکردهای سیاسی» او برای «حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین» در شرق این کشور دانست. احزاب دست‌راستی با عقاید و گرایش‌های فاشیستی از برخوردهای خشونت‌آمیز در رویارویی با جدایی‌طلبان شرق اوکراین دفاع می‌کنند. این احزاب نتوانستند به حد نصاب پنج درصد آرا برای راه‌یابی به پارلمان برسند.

یولیا تیموشنکو؛ زیر پنج درصد. حذف

حزب ویکتور یانوکویچ، رییس جمهور سابق اوکراین که از روسیه طرفداری می‌کند، هشت درصد آرا را به دست آورد. حزب ناسیونالیستی یولیا تیموشنکو و حزب فاشیستی اولگ لیاشکو به حد نصاب پنج درصد دست پیدا نکردند و نتوانستند به پارلمان اوکراین راه پیدا کنند. حزب کمونیست هم فقط سه درصد آرا را به دست آورد. از سال ۱۹۹۳ تاکنون این اولین بار است که کمونیست‌ها از دستیابی به کرسی‌های پارلمان اوکراین محروم می‌مانند.

پروشنکو اعلام کرده است که در ۱۰ روز آینده دولت تازه‌ای را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود که آرسنی یاتسنیوک در مقام نخست‌وزیری اوکراین ابقا شود.

از مجموع ۴۵۰ کرسی پارلمان اوکراین، ۲۷ کرسی به شرق اوکراین و به شبه‌جزیره کریمه اختصاص دارد. این کرسی‌ها خالی می‌مانند. در شهرهای دونسک و لوهانسک انتخابات جداگانه‌ای برگزار شد. کی‌یف اما این انتخابات را به رسمیت نشناخت و آن را فاقد اعتبار خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.