ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۰ درصد مشارکت در انتخابات پارلمان تونس

انتخابات پارلمان تونس با مشارکت مردم، در آرامش و امنیت برگزار شد. اتحادیه اروپا بر این انتخابات نظارت داشت. نتایج هنوز اعلام نشده است.

تونسی‌ها برای دومین بار پس از بهار عربی، در انتخابات پارلمانی شرکت کردند. ۸۰ هزار سرباز و نیروی امنیتی به خیابان‌ها اعزام شده بودند که انتخابات پارلمان تونس در صلح و آرامش برگزار شود.

۶۰ درصد مشارکت در انتخابات پارلمان تونس

بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند تونسی که واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمان بودند، یکشنبه ۲۶ اکتبر فراخوانده شدند که پای صندوق‌های رأی بروند. انتخابات در آرامش برگزار شد و بر اساس گزارش کمیسیون نظارت بر انتخابات، بیش از ۶۰ درصد از تونسی‌ها در انتخابات پارلمان کشورشان شرکت کردند. هنوز نتیجه این انتخابات اعلام نشده و انتظار می‌رود که در طول روز جاری یا فردا اعلام شود. تا روز پنجشنبه هفته جاری نتایج قطعی انتخابات اعلام خواهد شد.

حزب اسلام‌گرای «حرکت النهضه» و حزب سکولار «ندای تونس» در این انتخابات رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

برگزاری انتخابات پارلمان تونس در صلح و آرامش

الباجی قائد سبسی، رهبر حزب «ندای تونس» پس از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری گفت نشانه‌هایی از پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی تونس وجود دارد. او در آستانه انتخابات از مردم خواسته بود که اگر خواهان آرامش و امنیت در کشورشان هستند، به «حرکت النهضه» رأی ندهند. قائد سبسی حزب «حرکت النهضه» را متهم می‌کند که زمینه‌ساز برآمدن اسلامگرایان افراطی در تونس است.

از آغاز سال ۲۰۱۴ مهدی جمعه، نخست‌وزیر موقت تونس با کابینه‌ای متشکل از متخصصان و دانش‌آموختگان بر این کشور حکومت می‌کند. مهدی جمعه پس از حضور در یکی از حوزه‌های رأی‌گیری، از دومین انتخابات پارلمان تونس به عنوان «یک رویداد تاریخی» یاد کرد و گفت انتخابات پارلمانی در این کشور برای کشورهای دیگر هم که پیامدهای بهار عربی را تحمل می‌کنند و از بی‌ثباتی سیاسی رنج می‌برند، می‌تواند امیدبخش باشد.

کوچه و خیابان‌های تونس پوشیده از تبلیغات انتخاباتی

در مجموع ۱۳ هزار نفر از ۹۰ حزب سیاسی برای نمایندگی پارلمان تونس نامزد شده‌ بودند. کاندیدا‌ها با هم بر سر دستیابی به ۲۱۷ کرسی مجلس تونس رقابت می‌کردند.

راشد غنوشی، رییس حزب «حرکت النهضه»، پس از آنکه رأی‌اش را به درون صندوق رأی انداخت گفت: «من مدت زیادی در صف ایستاده بودم. خوشحالم. چون این نشان می‌دهد که تونسی‌ها به دموکراسی علاقه دارند.»

اتحادیه اروپا کمیسیونی را مأمور نظارت بر انتخابات پارلمان تونس کرده بود. این کمیسیون گزارش داده است که انتخابات آزادانه و بدون تنش و درگیری و تقلب برگزار شده است.

انتخابات پارلمان تونس چهار سال پس از «بهار عربی» و سرنگونی حکومت بن علی برگزار می‌شود. ناظران از این انتخابات به عنوان گامی دیگر برای دستیابی به دموکراسی یاد کرده‌اند.

نیروهای امنیتی جمعه، ۲۴ اکتبر در حومه شهر تونس، پایتخت این کشور به عده‌ای از اسلام‌گرایان مسلح حمله کردند و پنج زن و مرد را که در یک خانه تیمی به سر می‌بردند به قتل رساندند. پنجشنبه، ۲۳ اکتبر اسلام‌گرایان مسلح یک کارمند تونسی را ترور کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.