ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات اتمی؛ روزهای سرنوشت‌ساز

گفت‌وگو با رضا تقی‌زاده و علی نیری

ایرج ادیب زاده − ۲۴ نوامبر / سوم آذر موعدی است که با بیم و امید به آن نگریسته می‌شود. گفت‌وگو درباره بیم‌ها و امیدها با رضا تقی‌زاده و علی نیری

صحنه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ژنو در آذرماه سال گذشته

شمارش معکوس آغاز شده است. اکنون کمتر از یک ماه به پایان قرارداد ژنو مانده، قراردادی که برای فروخواباندن تنش بر سر پرونده هسته‌ای ایران منعقد شد. ۲۴ نوامبر / سوم آذر موعدی است که با امید و بیم به آن نگریسته می‌شود.

هنوز موارد اختلاف دو طرف بسیار زیادند که از آن جمله‌اند تعداد سانتریفیوژهای در حال کار برای غنی‌سازی اورانیوم ونیز نحوه برداشته شدن تحریم های بین المللی.

مواضع کنونی جمهوری اسلامی در مذاکرات اتمی، پیامدهای شکست احتمالی این مذاکرات و یا راه‌ حل میانی تمدید قرارداد ژنو از جمله مسائلی هستند که با دو کارشناس در میان گذاشته‌ایم: با رضا تقی‌زاده (تحلیل‌گر سیاسی در گلاسکو – بریتانیا) و علی نیری (استاد فیزیک در کالیفرنیا – آمریکا).

بشنوید:

 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    دیگر باید تصویب کنگره را بگیری جناب حسین اوباما و شیخ کری و خواهر اشتون .

  • farid

    مذاکرات در صورتی نتیجه اش به امنیت جهانی ختم می شود که کل سایتهای اتمی و غنی سازی ایران، به جز راکتور تحقیقاتی تهران و راکتور برق هسته ای بوشهر، بقیه سایتهای اتمی ایران را همه را باز و به خارج ایران به یک کشور صاحب فناوری واقعی نگهداری تاسیسات اتمی انتقال دهند.

  • بهنام

    این دراز و نشست ها با اشتون و کری به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید ، چون مشکل اصلی مذاکرات و اصولآ ایران ، علی خامنه ایست .

  • hasani

    یکسال است کری را سرکار گذاشته اند!  ظاهرا دیگر از لبخندها  خبری نیست !

  • farid

    اینها بمب اتمی صلح امیز را همراه لغو کامل تحریمها را میخواهند! برادران لطفا جام زهر را میل نموده و به ملت ایران توضیح دهید  که میلیاردها دلار هزینه بچه منظوری بوده ؟!