ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عامل انسانی دلیل مرگ گسترده ساردین‌های دریای عمان است»

رها کردن لاشه چندین هزار ساردین مرده در دریای عمان، آلودگی‌ شدید زیست‌محیطی به وجود آورده. نگهداری نکردن ماهی‌های صید شده در شرایط استاندارد، دلیل فاسد شدن آن‌ها بوده است.

رها کردن چندین تن ماهی فاسد در آب‌های دریای عمان، باعث مرگ هزاران قطعه ماهی و آلودگی‌های زیست‌محیطی شده است.

هراران قطعه ماهی ساردین در دریای عمان تلف شده‌اند

تحقیقات مشترک سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست و نمونه‌برداری از ماهیان مرده در اطراف اسکله بندر کنارک، واقع در در کرانه باختری خلیج چابهار در استان سیستان و بلوچستان، نشان داده است نگهداری نکردن ماهی‌های صید شده در شرایط استاندارد باعث مرگ گسترده آن‌ها و در نهایت رهاشدن لاشه ماهی‌ها در دریا شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود هزاران قطعه ماهی ساردین در اطراف اسکله صیادی زرآباد از توابع بندر کنارک باعث آلودگی‌های شدید محیط زیست دریایی شده و بوی بسیار نامطبوعی نیز در این منطقه ایجاد کرده است.

صیادان محلی با اعتراض به وضعیت پیش آمده، کشتی‌های بزرگ ماهی‌گیری را که با استفاده از «روش ترال» ماهی‌ها را با تورهای بزرگ از کف دریا جمع می‌کنند مقصر دانسته بودند.

اما اکنون سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید نمونه‌برداری از لاشه ماهیان و همچنین از آب منطقه نشان داده است که این ساردین‌ها پیش‌تر صید شده بودند اما به دلیل رعایت نکردن شرایط ویژه‌ای که برای نگهداری و انتقال ماهی ساردین لازم است، همگی فاسد شد‌ه‌ و سپس به دریا ریخته شده‌اند.

سازمان حفاظت محیط زیست وعده داده است متخلفان را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

رها شدن لاشه این ماهی‌ها آلودگی‌های شدید زیست محیطی پدید آورده است

داوود میرشکار، مدیر کل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست، به خبرگزاری مهر گفته است نتایج تجزیه و تحلیل بافت ماهی‌های تلف‌شده نشان می‌دهد که این ماهی‌ها در سلامت کامل به سر می‌بردند و مورد خاصی از مشکلات دستگاه گوارش و عنبیه ماهیان که یکی از معیارهای سلامت آبزیان است در آنها دیده نشد.

او همچنین فرضیه مقصر بودن کشتی‌های صید «ترال» را نیز رد کرد و گفت ماهی‌های ساردین در کف دریا زندگی نمی‌کنند بنابراین، فرضیه صید شدن آن‌ها توسط کشتی‌های ترال صحیح نیست.

مدیرکل زیست‌بوم دریایی سازمان محیط زیست معتقد است به احتمال زیاد شناورهایی که ساردین‌ها را صید کرده‌اند در مدت زمان رساندن ماهی‌ها به ساحل شرایط سرمایشی مناسب برای آن‌ها را در نظر نگرفته و موجب فساد و تخریب آنها شده‌اند و به همین دلیل پس از رسیدن به ساحل آنها را دوباره در داخل دریا رها کرده‌اند.

او تصریح کرد محیط زیست و شیلات با جدیت علت این سهل‌انگاری را پیگیری کرده و با متخلفانی که موجب آلودگی آب منطقه و از بین رفتن این تعداد آبزی شده‌اند -که قطعا تبعات بعدی زیست‌محیطی هم خواهد داشت- برخورد خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.