ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ کشته در فاجعه ریزش زمین در سریلانکا

یک فاجعه زیست‌محیطی: دست‌کم ۱۰۰ نفر از کارگران در حومه شهر تجاری کلمبو جان خود را از دست دادند. در اثر ریزش زمین خانه‌ها فروریخت و بیش از ۳۰۰ نفر زیر گل و لای دفن شدند.

بارش شدید باران‌های موسمی در سریلانکا باعث ریزش زمین شد. در اثر ریزش زمین ۳۰۰ نفر زیر گل و لای دفن شدند. امدادگران تاکنون دست‌کم اجساد ۱۶ تن از قربانیان را از زیر خاک بیرون آورده‌اند. امداگران می‌گویند بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فاجعه ریزش زمین در سریلانکا

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که کانون فاجعه در روستای فقیرنشین «هالدومولا» در حومه شهر کلمبو، پایتخت تجاری سریلانکا قرار دارد. در اثر ریزش زمین، ۱۴۰ خانه که بر فراز تپه‌ای قرار داشتند، از جا کنده شده و ساکنان زیر آوار‌ها دفن شده‌اند. امدادگران گزارش داده‌اند که برخی خانه‌ها زیر ۹ متر گل و لای فرو رفته‌اند.

ساکنان روستای «هالدومولا» کارگرانی‌اند که در مزارع کشت و صنعت چای کار می‌کنند. یکی از مجروحان به رسانه‌های محلی گفته است: «من زیر خاک مانده بودم که چند نفر مرا بیرون کشیدند. مادرم و خاله‌م اما مردند.»

به دستور ماهیندا راجا پاگسا، رییس جمهور سریلانکا ۵۰۰ نیروی امدادگر همراه با لودر و بولدوزر به محل فاجعه اعزام شده‌اند. به دلیل از بین رفتن جاده‌ها امدادگران با دشواری بسیار خود را به محل فاجعه رساندند. مه غلیظی روستای «هالدومولا» را فراگرفته و کار امدادگران را دشوار کرده است.

ماهیندا آماراورا، یک مقام دولتی سریلانکا نیز در محل فاجعه حضور دارد و عملیات امدادگران را هدایت می‌کند.

گالری عکس: فاجعه ریزش زمین در سریلانکا

دولت سریلانکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که صبح امروز ریزش زمین در محله کارگری شهر کلمبو اتفاق افتاد. ساعت ۷/۴۵ کارگران می‌بایست به سر کارش در مزارع کشت و صنعت چای و فرزندان آنان نیز می‌بایست به مدرسه می‌رفتند، اما به دلیل بارش سیل‌آسای باران اغلب آن‌ها در خانه ماندند و دچار فاجعه شدند.

باران‌های موسمی در کشورهای جنوب آسیا اهمیت زیادی برای تولید برق و کشاورزی دارد، اما با این‌حال هر چند‌گاه یک‌بار فجایعی را به بار می‌آورد.

روستای «هالدومولا» که در حاشیه شهر تجاری کلمبو با خانه‌های ارزان بر روی تپه‌ها بنا شده، همواره در خطر ریزش خاک قرار داشته است. دولت به ساکنان این محل از قبل اعلام کرده بود که خانه‌هایشان را ترک کنند و در جای امنی پناه بگیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.