ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اول یک «مرد با کراوات»، بعد بازداشت چند «ضد انقلاب»

سردرگمی مقامات امنیتی در پرونده اسیدپاشی به زنان: صبح امروز عکس جعلی یک مرد با کراوات را منتشر کردند، اکنون از بازداشت چند ضد انقلاب خبر داده‌اند.

سردرگمی مقامات امنیتی در پرونده اسیدپاشی به زنان به بهانه امر به معروف و نهی از منکر همچنان ادامه دارد. صبح امروز یک خبرگزاری در ایران عکس جعلی یک «مرد با کراوات» را منتشر کرد، اکنون یک خبرگزاری دیگر از بازداشت چند «ضد انقلاب» در اصفهان خبر داده‌ است.

«مرد با کراوات» و متهم ردیف اول اسیدپاشی: علی جلالی عضو هیأت مدیره انجمن علمی استاندارد ایران

همزمان با اعتراضات مردم اصفهان به حادثه اسیدپاشی به چهره زنان، همایشی در اصفهان برگزار شد به نام « همایش تخصصی نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر». این همایش را ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر برگزار کرده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که در همایش ۷ آبان ماه «امر به معروف و نهی از منکر» حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داده که عده‌ای از معترضان در اصفهان بازداشت شده‌اند. این مقام امنیتی گفته است که این عده از سلطنت‌طلبان و وابستگان به سازمان مجاهدین خلق بوده‌اند و اتهام آن‌ها هم این است که تلاش کرده‌اند با تحریک احساسات مردم، آن‌ها را به تظاهرات وادارند.

همایش امر به معروف در اصفهان؛ اسیدپاشان همچنان ناشناس

۳۰ مهر ماه مردم در اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسیدپاشی به زنان تجمع کرده بودند. در اصفهان تجمع‌کنندگان مقابل دادگستری رفتند و خواستار برخورد سریع‌تر با عوامل این جنایت‌ها شدند. گزارش‌های رسمی از حضور بیش از دو هزار نفر در تجمع اصفهان خبر داده بود. اکنون به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، عده‌ای از تظاهرکنندگان بازداشت شده‌اند.

حسین‌زاده به تعداد افراد بازداشت‌شده اشاره‌ای نکرده٬ اما مدعی شده آن‌ها قصد داشته‌اند روی احساسات مردمی «موج سواری» کنند. این فرمانده پلیس اعتقاد دارد که شبکه‌های ماهواره‌ای با استفاده از «کم‌سوادی رسانه‌ای» مردم آن‌ها را فریب می‌دهند، احساساتشان را تحریک می‌کنند و آن‌ها را به تظاهرات وامی‌دارند. او می‌گوید «دشمنان» از روی قصد و با طرح و نقشه، حادثه اسیدپاشی را به امر به معروف و نهی از منکر ربط داده‌اند.

پیش از این رسول زرگرپور، استاندار اصفهان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا گفته بود که ۱۰ نفر که مظنون به اسیدپاشی‌اند در اصفهان بازداشت شده‌اند. احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز به خبرنگاران گفت که یکی افراد مظنون به اسیدپاشی شناسایی و چهره‌نگاری شده. خبرگزاری مهم هم عکس مردی با کراوات را به عنوان مظنون به اسیدپاشی منتشر کرد، اما ساعتی بعد معلوم شد، عکس «مرد با کراوات» و متهم ردیف اول اسیدپاشی به علی جلالی عضو هیأت مدیره انجمن علمی استاندارد ایران تعلق دارد. خبرگزاری مهر این عکس را از صفحاتش حذف کرد.

حسین حسین‌زاده، فرمانده پلیس در همایش امر به معروف

نهاد‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی تاکنون موفق به شناسایی و بازداشت عامل یا عاملان اسید‌پاشی‌های اصفهان نشده‌اند. آن‌ها همواره تأکید می‌کنند که اسیدپاشی‌ها کار دشمنان جمهوری اسلامی است.

در تحصن مقابل دادگستری اصفهان، معترضان این پرسش را نیز مطرح کردند که چرا با وجود تعداد زیادی دوربین مداربسته در خیابان‌های شهر که به بهانه تأمین امنیت نصب شده‌اند، هیچ اقدامی برای شناسایی و معرفی عاملان اصلی صورت نگرفته است.

خبرگزاری فارس پیش‌ از این از دستگیری «یک مرد زن‌نما» خبر داده بود که با ورود به میان جمعیت معترضان در اصفهان سعی داشته است «مردم را تحریک به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور» کند. خبرگزاری فارس ادعا کرده بود روی دست‌های او لکه‌‌هایی وجود دارد که احتمالا بر اثر سوختگی با اسید ایجاد شده است. بعداً مشخص شد نام این فرد بهروز ملبوس‌باف و یک مستندساز جوان و شناخته‌شده در اصفهان است و لکه‌هایی که روی دست او وجود دارد به دلیل یک بیماری پوستی است که همواره با او بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    سناریوی فارس برای انحراف افکار عمومی از قضیه اسیدپاشی ماموران مستند ساز را دزدیدند و لباس زنانه تن او کردند اسیدپاشان به زنان اصفهانی همچنان آزادند و حجت الاسلام رهبر، امام جمعه اصفهان به "روز" گفته است که سرنخی بر جای نگذاشته اند، معاون قوه قضائیه هم اعلام کرده که عاملان اسیدپاشی هنوز شناسایی نشده اند اما معترضان به این قضیه همچنان در زندان به سر می برند؛ مهدیه گلرو، فعال مدنی که پس از حضور در تجمع روز چهارشنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده به تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی متهم شده و از اتهامات انتسابی به آریا جعفری، عکاس خبرگزاری ایسنا و بهروز ملبوس باف، مستندساز اصفهانی خبری در دست نیست. آریا جعفری پس از انتشار عکس هایش از تجمع اعتراضی چهارشنبه هفته پیش مردم اصفهان در خبرگزاری ایسنا بازداشت شده است. بهروز ملبوس باف اما همان روز و پس از ترک تجمع در پارکینگ دادگستری اصفهان بازداشت شده است. خبرگزاری فارس سوم آبان ماه با انتشار عکس هایی از او در لباس زنانه، این مستندساز را فردی مشکوک خواند که در جریان مسائل اخیر اصفهان با آرایش و لباس زنانه به تحریک افراد به بهانه اسیدپاشی می پرداخت. این خبرگزاری امنیتی ـ–نظامی با اشاره به لکه هایی بر روی دستان بهروز ملبوس باف او را متهم به دست داشتن در قضیه اسیدپاشی کرده و نوشته احتمال می رود این لکه های مشکوک جای سوختگی باشد. این نوع اقدام از سوی خبرگزاری فارس مسبوق به سابقه است و پیش از این و در جریان بازداشت مجید توکلی، از فعالان شناخته شده دانشجویی هم دست به چنین کاری زده بود.در آن زمان این خبرگزاری تصاویر مجید توکلی را با لباس زنانه منتشرکرده و مدعی شده بود که او قصد فرار با لباس زنانه داشته؛حال آنکه او را پس از سخنرانی در جمع دانشجویی دستگیر کرده بودند. مساله ای که با واکنش های شدید رسانه ها، فعالان مدنی و دانشجویی و افکار عمومی مواجه شد. اکنون در قضیه تجمع اصفهان و بازداشت مستندساز شناخته شده اصفهانی واقعیت چیست؟ بهروز ملبوس باف چگونه بازداشت شده و در هنگام تجمع مردمی در مقابل دادگستری این شهر چه لباسی بر تن داشته است؟ خانواده او به دلیل فشارهای امنیتی تاکنون سکوت اختیار کرده اند و همسر سابق اش روز دوشنبه به اداره اطلاعات اصفهان احضار شده اما دوستان و همکاران بهروز ملبوس باف و شاهدان عینی که روز چهارشنبه او را در تجمع دیده اند با رد ادعاهای خبرگزاری امنیتی فارس می گویند این لباس های زنانه را پس از بازداشت بر تن او کرده اند. آنها می گویند انتشار فیلم های دوربین هایی که از این تجمع فیلمبرداری کرده نشان خواهد داد که بهروز ملبوس باف یک بلوز آستین بلند به رنگ سبز ماشی با یک شلوار بر تن داشته و به هیچ عنوان لباسی زنانه بر تن او نبوده..... فرشته قاضی

  • پرتو نوری علا

    اصلن فرض کنیم که اسیدپاشی کار مجاهدین و منافقین و سلطنت طلب و ضد انقلاب و ... باشد و رسانه های خارجی می خواهند این کار شنیع را به گردن رژیم اسلامی بیندازند. سئوال این جاست چرا مردم زیر حکومت اسلامی، مایلند هر کار شنیع و پست و کثیفی که به رژیم نسبت داده می شود را، به عنوان واقعیتی متعلق به رژیم بدانند؟ عمال رژیم ، خیال می کنند همه مردم مثل خودشان مغزِ خ خورده اند که هرجه را می گویند قبول کنند. مردم در این چند دهه به رأی العین دیده اند که ریشه هر فساد و زشت کاری و آزار و اذیت ، بویژه نسبت به زنان، از سوی خود این رژیم و کارگزارانش بوده است. طبیعی است که فرمان اسیدپاشی را هم از جانب خطیبان سر منبر دانسته ، که کارت سفید اِعمالش را هم رژیم داده است. مردم ایران هوشیار تر و با شعورتر از آنند که این ترهات را باور کنند.

  • شهرام

    آش چقدر شور شده بعد از تولید اینهمه اصلاح طلب و اعزام آنها به چهار گوشه جهان به عنوان اپوزسیون رسمی و قانونی آخر سر credit میدن به مجاهدین و سلطنت طلبها

  • farid

    ضدانقلاب شماها بودید که از سال ۵۷ با چماق بجان مردم افتادید و مردم سنی ترک و کرد و بلوچ و ترکمن را دسته دسته تیر باران کردید. ضدانقلاب شماها بودید که طالقانی را مسموم کردید و تمام روحانیون ضد ولایت فقیه مثل شریعتمداری و منتظری را به تبعید و زنجیر کشیدید. ضدانقلاب شماها بودید که با خفقان و سرکوب به دستگیری واعدام روشنفکران پرداختتید و  قتلهای زنجیری راه انداختید و هر صدای اعتراض را جاسوس و صیهونیست و ضدانقلاب و شاهپرست و منافق و فتنه گر نامیدید و دست و پا شکستید.. ضدانقلاب شماها بودید که وعده اتوبوس و مدرسه و بهداشت مجانی و بهشت را دادید و بجایش بحران گروگانگیری و جنگ ۸ ساله و موشک و بمب اتمی سازی و گرانی بیکاری و اعتیاد و فحشا را ارایه دادید. ضدانقلاب شماها بودید که همچنان میلیاردها پول مردم ایران را غارت میکنید و با سرکوب و اعدام و دروغ و اتهام و تهدید اسیدپاشی و شلاق و شکنجه  میخواهید به چپاول ادامه دهید....

  • فرهاد

    جالب است که اسیدپاشان توامان هم سلطنت طلب بودند هم مجاهد! یک چیزی شبیه: «مریم مهر تابان رضا شاه دوم» یا «رضا شاه دوم رییس جمهور برگزیده ی مقاومت». اما اگر عامل حقیقی اسیدپاشی را می خواهید؛ نامش حضرت آیت الله آشغال (همان که به ریچارد فرای گفته بود آشغال ) است، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان . حالا اگر نعوذبالله حضرت آیت الله کروات می زند و مجاهد و سلطنت طلب هم شده دیگر ما خبر نداریم.

  • مصباح

    حالا طرف کراوات زده یا لباس زنونه پوشیده یا هر غلط دیگه که کرده ، خوب از مامور وزارت اطلاعات و حزب دولایی بودنش که کم نمی کنه بیشتر از همه همینا از این کارا می کنند که به قول خودشون اسمش رو هم میزارن تقیه! حتی اگر خدا هم وجود نداشته باشد برای هر عملی یک عکس العمل است مساوی با آن و در خلاف جهت آن . نوبت شما هم می رسد شما هم در آتشی که خودتان هیزمش را بارکردید خواهید سوخت خودتان نه ، فرزندانتان ، نوادگانتان و ....بالاخره خواهید سوخت و درد این مظلومان بر دلتان داغ خواهد زد. امر به معروف اما با ترس و ذلت و بدبختی! چرا فقط اختلافات شخصی و خصوصی در ایران عامل پاشیدن اسید به صورت زنان و دختران است و هیچ اختلاف شخصی بین مردان در ایران منجر به این امر نمی شود !؟ حکومتی که نه ایرانیست نه اسلامیست نه شرافت می شناسد!

  • حسین

    عجب سناریوی تخمی تخیلی رو وزارت اطلاعات نوشته،یه مشت کوتوله اطلاعاتی به کاهدون زده اند

  • ترانه

    اسم منافقین و سلطنت طلبها ممکن بود سالها پیش برای دستگیری و اعدام و سرکوب جواب بده ولی الان دیگه اینا فقط فسیلشون تو موزه ها مونده و باید یه گروه دیگه ای رو علم کنن برای رد گم کردن. چطوره بگن عده ای از اطلاعاتی های خودسر و دوستان سعید اسلامی یا وابستگان به بیت آخوندهای دیگه یا جیره خواران م. ر. یا ب. ز. ؟

  • معصومه

    ضد انقلاب دیگه چه صیغه ایه الان بعد از 36 سال؟ کدوم انقلاب اصلا؟ اگر منظور ضدیت با یک نظام سرتاپا فساد، دروغ و جنایت باشه بفرمایید 77 میلیون ضد انقلاب داریم. یک میلیون هم جیره خور گذاشتم کنار که نگن بی انصافی کرد. رژیم سلطنتی که سالهاست تمام شد و وابسته های آن یا فوت کردن یا سالمندی خود را با سربلندی در بهترین نقاط دنیا سپری می کنند. اینا که تو سه سوت پهپاد می شونن، تروریست از هوا میارن پایین و یا جوونای شاد رو دستگیر می کنن اول برن اسد پاش رو بیارن تا بعد بتونن ادعا کنن که تظاهرات اینجور بوده یا اونحور بوده. روحانی اگه یه ریزه عقل داری وزیر کشور رو همین الان برکنار کن!