ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سورنا ستاری، گزينه احتمالی وزارت علوم ايران»

برخی منابع خبری از احتمال معرفی سورنا ستاری به‌عنوان وزير پيشنهادی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ايران خبر داده‌اند.

برخی منابع خبری از احتمال معرفی سورنا ستاری به‌عنوان وزير پيشنهادی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ايران خبر داده‌اند.

سورنا ستاری در کنار رضا فرجی‌دانا

خبرگزاری ايسکانيوز به نقل از کسانی که نام‌شان فاش نشده و آن‌ها را «منابع آگاه» خوانده، نوشته که «دولت در تلاش است پس از عدم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمود نيلی احمدآبادی به‌عنوان وزير پيشنهادی وزارت علوم، سورنا ستاری‌، معاون علمی و فن‌آوری رئيس‌‌جمهور را در آينده نزديک به‌عنوان وزير پيشنهادی اين وزارتخانه به مجلس معرفی کند.»

سورنا ستاری رئيس بنياد ملی نخبگان و فرزند سرلشکر منصور ستاری است. منصور ستاری از فرماندهان نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران بود که دی‌ماه ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپيما در نزديکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپايه نيروی هوايی کشته شد.

نام سورنا ستاری پس از آن مطرح شده که نيلی احمدآبادی، سومين وزير پيشنهادی دولت برای وزارت علوم نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگيرد. اين وزير پيشنهادی دولت يازدهم، در جلسه علنی مجلس، روز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه سال جاری، از مجموع ۲۴۶ رأی، ۷۹ رأی موافق، ۱۶۰ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع کسب کرد و بدين ترتيب نتوانست رأی اعتماد بگيرد.

جعفر ميلی‌منفرد، نخستين وزير پيشنهادی دولت برای وزارت علوم بود که مجلس در سال ۱۳۹۲ به وی رأی اعتماد نداد. پس از اين‌که ميلی‌منفرد نتوانست رأی اعتماد بگيرد، حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران، جعفر توفيقی را به‌عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب و مدتی بعد رضا فرجی‌دانا را به‌عنوان وزير پيشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

فرجی‌دانا با اين‌که توانست از مجلس رأی اعتماد بگيرد اما نمايندگان مجلس پس از گذشت چند ماه او را در مرداد امسال استيضاح و برکنار کردند. از آن زمان محمدعلی نجفی به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.