ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصلحی: انگلیس پشت جریان اسیدپاشی‌هاست

حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، اسیدپاشی در اصفهان را «کار انگلیس» و توطئه‌ای برای جلوگیری از «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» دانسته‌اند.

در پی احتمال مرتبط بودن اسیدپاشی اصفهان با گروه‌های فشار و امر به معروف و نهی از منکر، جریان‌های محافظه‌کار و اصولگرا در ایران در روزهای اخیر با شدت با چنین احتمالی مقابله کرده و سعی دارند اسیدپاشی را به عنوان «توطئه‌ای از سوی دشمنان» مطرح و آن را به «رسانه‌های بیگانه» مرتبط کنند.

در تازه‌ترین واکنش‌ها حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، اسیدپاشی اصفهان را «کار انگلیس» (بریتانیا) و توطئه‌ای برای جلوگیری از «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی نیروهای مخالف حکومت ایران دانسته‌اند.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات پیشین: «یقینا پشت پرده این جریان، سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس قرار گرفته‌اند و آن را هدایت می‌کنند»

حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات اعلام کرده است که سرویس اطلاعاتی انگلیس (بریتانیا) پشت جریان اسیدپاشی‌های اخیر قرار دارد.

مصلحی محور بقای دین را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و گفته است: «متاسفانه وقتی قانون امر به معروف و نهی از منکر به مجلس برده می‌شود، شاهد بروز حوادثی چون اسیدپاشی‌های اخیر هستیم که با دقت در فضای رسانه‌ای به وجود آمده توسط دشمنان و بررسی نکات پشت صحنه این موضوع می‌فهمیم یک توطئه برنامه‌ریزی شده توسط عاملان خارجی و داخلی، برای مقابله با امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وزیر پیشین وزارت اطلاعات تاکید کرده است که خواسته این گروه‌ها این است که از قانونی شدن این مبحث که از خواسته‌های آیت‌الله خمینی است، جلوگیری شود و «یقینا پشت پرده این جریان، سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس قرار گرفته‌اند و آن را هدایت می‌کنند».

اسیدپاشی، توطئه برای اسلام‌ستیزی‌

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ایران اسیدپاشی در اصفهان را توطئه‌ای برای جلوگیری از امر به معروف ونهی از منکر دانسته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر روز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه سال جاری گفته است: «اینک همه افکار متوجه مساله امر به معروف ونهی از منکر است که مجلس شورای اسلامی نیز در حال تدوین و تصویب این قانون است لذا سنگ‌اندازی می‌کنند.»

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی: برخی از اجرا و ریشه دار شدن امر به معروف و نهی از منکر به صورت همگانی ناراحت هستند

او تاکید کرده است: «مسئله اسیدپاشی را انجام دادند که این جنایت را به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ربط دهند وجلوی آن را در مجلس بگیرند.» او با تاکید بر اینکه علمای اسلام اجازه جنایت‌هایی مانند اسیدپاشی را نداده‌اند گفته که اسیدپاشی اصفهان را «یک آدم دیوانه و مزدور» انجام داده است و «شخصیت‌های سیاسی آمریکا این موضوع را ملاک اسلام‌ستیزی قرار داده‌اند».

ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اسیدپاشی حرام و جنایت است و هرکسی این کار را کرده باید به اشد مجازات گرفتار شود گفته است: «دشمن بر طبق روال خود یک موضوع کوچک را بزرگ کرده و برنامه‌ریزی می‌کند تا با بهره‌برداری از آن به اهداف خود برسد که همه مردم باید در مقابل این توطئه‌ها هوشیار و آگاه باشند.»

ناصر مکارم شیرازی توضیح نداده است که سلسله اسیدپاشی‌های اصفهان موضوعی کوچک است یا تصویب طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی. این مرجع تقلید بدون اشاره به نام کسی ادامه داده است: «برخی مدعیان دین در شرایطی که در مجلس مساله امر به معروف مطرح است و درحال تدوین ماده قانونی و برنامه اجرایی برای این مهم هستند، ناراحت هستند که چرا مجلس شورای اسلامی وارد چنین مسئله‌ای شده است.»

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی از اجرا و ریشه‌دار شدن امر به معروف و نهی از منکر به صورت همگانی ناراحت هستند، گفته است: «گروهی به دنبال کمرنگ کردن امر به معروف ونهی از منکر ودیگری نیز گمان می‌کند که امر به معروف به معنای خشونت است درحالی که دراین زمینه فعالیت‌ها باید غیرمستقیم و با زبان محترمانه و مودبانه انجام شود تا بهانه ایجاد نشود.»

وی معتقد است، با اجرایی شدن طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر، زمینه بسیاری از مفاسد در ایران برچیده می‌شود و «رشوه‌خواری، کم‌فروشی، رباخواری، مواد مخدر، پولشویی و زمین‌خواری از بین می‌رود».

نهاد‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی تاکنون موفق به شناسایی و بازداشت عامل یا عاملان اسید‌پاشی‌های اصفهان نشده‌اند. آن‌ها همواره تأکید می‌کنند که اسیدپاشی‌ها کار دشمنان جمهوری اسلامی است.

صبح روز گذشته خبرگزاری مهر در ایران، عکس جعلی یک «مرد با کراوات» را منتشر کرد، اما ساعتی بعد معلوم شد عکس مرد با کراوات به یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی استاندارد ایران تعلق دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مهدی کروبی: مردم قربانی متحجرین خشک‌مغز شده‌اند به گزارش سحام‌نیوز٬ محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی با انتشار یادداشتی در صفحه‌ فیس‌بوک خود٬ به نقل اظهارات پدرش درباره اسیدپاشی به زنان پرداخته است. متن کامل یادداشت محمدتقی کروبی: «امروز با مادرم صحبتی داشتم، ایشان از نگرانی و تاثر پدرم نسبت به جنایت زنجیره ای اسید پاشی علیه زنان و دختران اصفهانی می گفت، پدر به شدت نگران امنیت مردم بی نام و نشانی است که قربانی تفکر متحجرین خشک مغز و صد البته آلوده به زینت های دنیا شده اند. خط و نشان کشیدن سید احمد خاتمی برای آنان که خواستار مجازات مرتکبین و عوامل پنهان این جنایت کثیف هستند، یادآور سخنان تهدید آمیز او و علم الهدی علیه پدرم بعد از آن نامه تاریخی ۸۸ بود. متاسفانه هنوز در برهمان پاشنه می چرخد

  • rozbeh

    کار همه دنیاست. بغیر ا ز ملا ها.

  • تقی

    اگر انگلیس پشت جریان اسید پاشان باشد پس میتوان نتیجه گرفت که انگلیس پشت حکومت اسلامی ایران است چون اسید پاشی کار انصار الحزب الله بوده این مثل کس بز اشکار است.

  • ترانه

    در مورد قتلهای زنجیره ای هم یکی آمد در نماز جمعه و قاطعانه گفت کار کار اجانب خبیث بوده. بعد که گند کار درآمد رفت قایم شد. حالا همان آدم که ادعای خدایی دارد رفته و مخفی شده و مثل قبل در مورد هر چیزی ابراز فضل نمی کند تا بلکه وجهه نابود شده خود را باز بیابد. قافل از اینکه دیر شده و دستان خون آلود او را همه دیده اند

  • بهنام

    کار هر شخص ، دسته ، حزب ، گروهک ، نهاد ، سپاه ، بسیج ، و غیره ای که هست ، فعلآ بد جوری چرت حضرات را پاره کرده و اقتدار پوشالیشان را بر باد داده است و به هیچ وجه نتوانسته اند افکار عمومی را اقناع کنند و جوابگو باشند . در این میان ، این ملت ایران هستند که مانند همیشه قربانی سیاستهای کثیف سران جنایتکار جمهوری ننگین اسلامی میشوند .