ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به دستور اسرائیل در مسجدالاقصی بسته شد

به دستور دولت اسراییل برای نخستین‌بار از سال ۱۹۶۷ میلادی تا به امروز، در مسجد الاقصی به روی پیروان همه ادیان بسته شد.

به دستور دولت اسراییل برای نخستین‌بار از سال ۱۹۶۷ میلادی تا به امروز، در مسجد الاقصی به روی پیروان همه ادیان بسته شد.

مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم دولت اسراییل برای بسته شدن در مسجدالاقصی به روی پیروان همه ادیان، به دنبال تیراندازی به «یهودا گلیک»، خاخام راستگرای یهودی صورت گرفته است که عقایدی افراطی در مورد ارکان مذهبی یهودیان دارد.

این خاخام یهودی زخمی شده است و پزشکان بیمارستان حال وی را وخیم اعلام کرده‌اند.

گلیک شب گذشته هنگام خروج از یک کنفرانس در بیت‌المقدس (اورشلیم)، توسط یک تیرانداز موتورسوار مورد هدف قرار گرفت. کنفرانس یاد شده در حمایت از دسترسی یهودیان به اماکن مقدس آنان در محوطه موسوم به «حرم الشریف»، برگزار شده بود.

ساعتی بعد، معتز حجازی، فرد مظنون به تیراندازی، طی یک درگیری با پلیس اسرائیل در محل سکونت خود در بخش شرقی بیت‌المقدس کشته شد.

مقامات فلسطینی به سرعت به این تصمیم دولت اسراییل واکنش نشان داده‌اند و اعلام کرده‌اند که چنین اقدامی باعث ناآرامی و خشونت بیشتر بین اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود.

نبیل ابو رودین، سخنگوی محمود عباس از قول او گفته: «بسته شدن در این مکان مقدس، خطرناک و یک اعلام جنگ به ملت فلسطین، اعراب و جهان اسلام است.»

به دنبال این اقدام دولت اسراییل، جنبش حماس مسلمانان را به دفاع از مسجدالاقصی دعوت کرده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه ۲۹ اکتبر/ هفتم آبان‌ماه سال جاری، به درخواست اردن نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد تا به تنش جدید میان اسراییل و فلسطین رسیدگی شود. این تنش‌ها به‌دنبال شهرک‌سازی‌های جدید اسراییل در شرق اورشلیم شدت گرفته است.

جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل در این نشست اضطراری اعلام کرد: «این شهرک‌سازی‌ها موجب تردید در هدف اسراییل برای رسیدن به یک صلح پایدار با فلسطینی‌ها می‌شود.»

او همچنین گفت: «ادامه شهرک‌سازی موجودیت کشور فلسطین را به‌خطر می‌اندازد.»

پیش از این آمریکا نیز نگرانی خود را در مورد شهرک‌سازی در شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) اعلام کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بهتر است برای همیشه همه درب های مساجد و کنیسه ها در سراسر جهان را ببندند تا زمینه سوء استفاده ملایان روحانی نما و سرکیسه کردن ملتها برای همیشه به پایان رسد .