ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین گروه از پیشمرگه‌ها به کوبانی رسیدند

همزمان با درگیری‌های شدید در کوبانی، نخستین گروه پیشمرگه‌های کرد که از عراق اعزام شده‌اند، به کوبانی رسیدند.

در حالی که کوبانی در شمال سوریه همچنان صحنه نبردهای خونین میان نیروهای کرد و «دولت اسلامی» (داعش) است، نخستین گروه از نیروهای کمکی پیشمرگه خود را به این شهر رساندند.

به‌گفته مقامات ترکیه یک واحد بزرگتر از پیشمرگه‌ها در طول روز پنجشنبه به کردها در کوبانی ملحق خواهند شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارش تازه‌ای گفته است شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» حملات خود به شهر کوبانی را شدت بخشیده‌اند تا با قطع خطوط ارتباطی مانع از پیوستن نیروهای تازه‌نفس پیشمرگه‌ شوند. پیشمرگه‌ها از عراق به کوبانی اعزام شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید «دولت اسلامی» اما هنوز موفق به این کار نشده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید نخستین گروه پیشمرگه‌ها ۱۰ نفر بوده‌اند که موفق شده‌اند از طریق مرز ترکیه خود را به کوبانی برسانند.

به‌گفته مقامات ترکیه یک واحد بزرگتر از پیشمرگه‌ها در طول روز پنجشنبه ۳۰ اکتبر / ۸ آبان به کردها در کوبانی ملحق خواهند شد.

نفرات و سلاح‌های سنگین از شمال عراق

یک گروه ۸۰ نفره از پیشمرگه‌ها روز چهارشنبه از طریق هوایی در فرودگاه سانلیورفای ترکیه پیاده شدند. تصاویر تلویزیونی استقبال مردم از پیشمرگه‌ها را نشان می‌دادند. ۷۰ پیشمرگه دیگر با سلاح‌های سنگین، از جمله توپخانه و موشک‌های ضدتانک، از طریق زمینی به شهر مرزی سروج ترکیه رسیدند.

نیروهای «دولت اسلامی» کوبانی را محاصره کرده‌اند و تنها راه مرزی ترکیه همچنان آزاد است.

۷۰ پیشمرگه دیگر با سلاح‌های سنگین، از جمله توپخانه و موشک‌های ضدتانک، از طریق زمینی به شهر مرزی سروج ترکیه رسیدند.

دولت ترکیه مدت طولانی مانع از اعزام نیروهای پیشمرگه از طریق خاک خود به کوبانی شد چرا که از نظر مقامات آنکارا «یگان‌های مدافع خلق» در کوبانی با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در ارتباط‌ هستند. پ‌ک‌ک از نظر دولت ترکیه، اروپا و آمریکا به‌عنوان یک گروه «تروریستی» شناخته شده است.

با فشار واشنگتن سرانجام در روز ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر، دولت ترکیه اجازه داد پیشمرگه‌ها از طریق خاک این کشور از عراق وارد سوریه شوند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اما دستور داده بود که تعداد پیشمرگه‌ها از ۱۵۰ نفر تجاوز نکند.

نیروهای «دولت اسلامی» با تسخیر چندین روستا در اطراف کوبانی از نیمه ماه سپتامبر این شهر را به محاصره خود در آوردند و بخش‌های بزرگی از آن را تصرف کردند. با این حال نبردهای خیابانی در کوبانی ادامه یافت و تاکنون گفته می‌شود ۸۰۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر به ترکیه پناه برده‌اند.

«حمله به اردوگاه پناهندگان سوری»

در همین حال، آمریکا حمله احتمالی به یک اردوگاه پناهندگان در استان ادلب سوریه را محکوم کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید ظاهرا ارتش سوریه این اردوگاه را بمباران کرده و در جریان آن ۱۰ نفر کشته و بسیاری زخمی شده‌اند. منابع مستقل خبری هنوز این حمله را تأیید نکرده‌اند.

ایالات متحده از این بمباران به‌عنوان «حمله وحشیانه» یاد کرده است. جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفته است که اگر این ادعاها تأیید شوند، این حمله «آخرین عمل وحشیانه رژیم سوریه علیه مردم خود است».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که حکومت سوریه باید پاسخگوی این اعمال باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    پیران عزیز ..بجای احساسی شدن. تاریخ کهن را بخوانید.. و شما قبل از اینکه کرد باشید !ایرانی هستید.ده هزار سال پیش ! قومی از شمال سیبری به جنوب کوچ کردند.بنام آریا.و در جنوب دریا. به چهار گروه تقسیم شدند ..گروه یک بنام کاسپین .در جنوب دریا ماندند.لذا .دریا راکاسپین سی.مینامند.گروه دو بنام مازند.بطرف غرب رفتند .ودریا از نگاه آن قوم دریای مازندران نامیده شد.و منطقه آذربایجان وکردستان وبخشی از ترکیه . از این قوم است .گروه سی بنام پرشیا به جنوب رفتندودر پارس (شیراز ) اقامت کردند .ونام ایران را ..پرشیا هم مینامند..وطنز تاریخ !!که درپارس. اولین پادشاهی را در ده هزار سال پیش !!!؟؟بنام زنان بنیان گذاشتندومردان مسؤل زراعت ودام داری بودند.و لذا گروه چهار بنام .ژرمن کوچ خود را تا شرق اروپا ادامه ودر آنجا سکونت گردند.و کشور (ژرمنی) یا آلمان را ساختند.به همین دلیل هیتلر خود را آریایی میخواند و با رضا شاه فقید روابط حسنه داشت.و آبادانی فراوانی نظیر پل ورسک .ساختمان دارایی.ساختمان دادگستری.ذوب آهن کرج.وغیره .. درایران انجام داد.لذا شما بهتر است رویای کشور کردستان را از سر بدرکنید ..واین قالی زیبا را که با گلهای رنگارنگ.بنام آذربایجان .کردستان .گیلان .مازندران .فارس .خوزستان .بلوچستان و خلیج فارس .مزین است.تکه پاره نکنید ..یک بار اعراب !!.داعشی کردند بس است .با مهر فراوان.پاینده ایران و ایرانی.پروز باشید.. 

  • پیزان

    ااستقبال مردم کردستان شمالی نشان داد که مرزها ی سیاس وساختگی نمی تواند میلی گه رای کردهارا از بین ببرد ..کرد کرد است چه در ایران باشد یا ترکیه  ...رویای کشورکردستان همچو اتش زیرخاکستر است وبا هرنرمه بادی جان می گیرد ..اری ما پیروزیم  اری ما به نمایندگی جبهه جهان متمدن با جهان تاریکی وظلمت می جنگیم ..در خاورمیانه متعجر