ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در مسجدالاقصی باز شد

اسرائیل در مسجدالاقصی را به شرط «برقراری امنیت» گشود. وزیر خارجه آمریکا طرفین را دعوت به آرامش کرد. محمود عباس، امروز را «روز خشم» نامید.

دولت اسرائیل بامداد جمعه ۹ آبان/۳۱ اکتبر در‌های مسجد‌الاقصی را به شرط «برقراری امنیت» گشود، اما همچنان قید عدم ورود مردان کمتر از ۵۰ سال باقی است. محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز را «روز خشم» نامید.

در مسجد الاقصی باز شد

لوبا سمری، سخنگوی پلیس اسرائیل پس از درگیری‌های پراکنده روز گذشته بین ساکنان فلسطینی و نیروهای امنیتی اسرائیل به ویژه در دو محله العمود و سلوان در اورشلیم اعلام کرد که طرح بازگشایی مجدد مسجدالاقصی فورا اجرا خواهد شد.

یهودا گلیک، یکی از یهودیان متعصب، شامگاه گذشته در بیت‌المقدس به ضرب گلوله یک فلسطینی مجروح شد. پلیس می‌گوید یک مرد فلسطینی به نام معتز حجازی به طرف او شلیک کرده. گلیک که از تابعیت دوگانه اسرائیلی – آمریکایی برخوردار است، در نشستی شرکت کرده بود که خواهان دسترسی آزادانه یهودیان به مسجدالاقصی است.

پلیس اسرائیل، معتز حجازی را در خانه‌اش محاصره کرد و او را که ۳۲ سال داشت، به ضرب گلوله کشت.

درگیری‌های شامگاه گذشته در اورشلیم یادآور «انتفاضه»‌ای دیگر بود

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، اسرائیلیان و فلسطینیان را دعوت به آرامش کرده. او گفت «از وضع اورشلیم بسیار نگران» است و اکنون با توجه به تنش‌های اخیر، «بسیار مهم است که طرفین از اقدامات تحریک‌آمیز» خودداری کنند.

کری همچنین تیراندازی به سوی یهودا گلیک را محکوم کرد و اعلام کرد که آمریکا با طرفین درگیری در حال مذاکره است.

پس از آنکه پلیس معتز حجازی، فرد مظنون به تیراندازی به سوی یهودا گلیک را در خانه‌اش به ضرب گلوله به قتل رساند، در مسجدالاقصی را بست.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته بود: «طرح بستن مسجد‌الاقصی موقتی و با هدف ممانعت از درگیری‌هاست.»

این اقدام باعث شد که در اورشلیم درگیری‌هایی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها اتفاق بیفتد. برخی رسانه‌ها از اورشلیم گزارش داده‌اند که درگیری‌ها یادآوری «انتفاضه»‌ای دیگر بود.

معتز حجازی که ۱۱ سال در زندان اسرائیل به سر برده بود، شامگاه گذشته به خاک سپرده شد. محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که امروز، «روز خشم» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.