ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقب‌نشینی دولت مجارستان از اجرای طرح مالیات بر اینترنت

اعتراض‌های گسترده مردم مجارستان سرانجام دولت این کشور را مجبور به عقب‌نشینی کرد. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور طرح جنجالی مالیات بر اینترنت را کنار گذاشت.

در پی اعتراض‌های گسترده مردم در مجارستان، سرانجام ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور طرح جنجالی مالیات بر اینترنت را کنار گذاشت.

در روزهای اخیر هزاران نفر از مردم در اعتراض به طرح دولت در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند

به‌گزارش آسوشیتدپرس، ویکتور اوربان روز جمعه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان‌ در یک گفت‌وگوی رادیویی اعلام کرد که مالیات بر اینترنت نباید در شکل کنونی‌اش ارائه شود.

ویکتور اوربان با اظهار تأسف از این‌که بحث بر سر این موضوع «منحرف شده» گفت مایل است کشورش از «سود زیاد» اینترنت بهره‌مند شود.

نخست‌وزیر محافظه‌کار مجارستان گفت «شرایط» اجازه نمی‌دهد که این طرح در حال حاضر به اجرا گذاشته شود. او در همین حال از بحث و گفت‌وگوی بیشتر بر سر مالیات در آینده خبر داد.

به همین منظور آن‌چه ویکتور اوربان «مشاوره‌ ملی» می‌نامد باید از ماه ژانویه ۲۰۱۵ آغاز شود.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور طرح جنجالی مالیات بر اینترنت را کنار گذاشت

دولت مجارستان چندی پیش طرحی را ارائه داد که بر اساس آن شرکت‌های ارائه‌دهنده اينترنت موظف می‌شدند بابت تبادل اطلاعات از اينترنت، ماليات پرداخت کنند.

بر این اساس «آی‌اس‌پی‌»ها مجبور بودند به‌ازای هر گيگابايت دانلود يا آپلود، مبلغ ۱۵۰ فورينت (یک‌هزار و ۵۰۰ تومان ـ ۵۰ یورو) به دولت پرداخت کنند. این مبلغ برای استفاده شخصی، تا دو یورو در ماه محدود می‌شد.

در روزهای اخیر هزاران نفر از مردم در اعتراض به این طرح در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند و بزرگ‌ترین گردهمایی‌های اعتراضی را از زمان روی کار آمدن دولت محافظه‌کار در سال ۲۰۱۰ تاکنون برپا کردند.

معترضان معتقدند دولت به این وسیله روی بخشی انگشت می‌گذارد که نسبت به رسانه‌های سنتی آزادتر است و از محدودیت‌های دولتی به دورتر.

معترضان معتقدند دولت به این وسیله بر روی بخشی انگشت می‌گذارد که نسبت به رسانه‌های سنتی آزادتر است

طرح دولت قرار بود از آغاز سال ۲۰۱۵ به اجرا گذاشته شود.

مجارستان در شرايط بحران اقتصادی به‌سر می‌برد و دولت اين کشور با کسری بودجه مواجه است. مقامات دولتی تخمين می‌زدند طرح جديد مالیات بر اینترنت درآمدی بیش از شش ميليون یورو را برای دولت به همراه آورد.

مالیات جدید که قرار بود روز ۱۷ نوامبر به رأی پارلمان مجارستان گذاشته شود، از سوی اتحادیه اروپا نیز به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

مخالفان گفته‌اند برای گرامی‌داشت موفقیت خود در بازداری دولت از اجرای این طرح، روز جمعه بار دیگر به خیابان‌ها خواهند آمد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 72

    […] فراخوان «اکسفام» علیه نابرابری ایتالیا به عملیات نجات مهاجران غیرقانونی از دریا پایان می‌دهد  ایرلند اعتراضات سراسری در علیه پولی شدن آب مجارستان تظاهرات عظیم علیه “مالیات اینترنت” & عقب‌نشینی دولت از اجرای طرح مالیات بر اینترنت […]