ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل سفیر خود را از سوئد فراخواند

پس از اعلام به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل از سوی دولت سوئد، وزیر امور خارجه اسرائیل، سفیر این کشور در سوئد را فراخواند.

دولت اسرائیل در پی اعلام به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل از سوی دولت جدید سوئد، ایساک باخمان سفیر خود در این کشور را فراخواند.

آویگدور لیبرمان، وزیر امور خارجه اسرائیل

به گزارش روزنامه آفتون بلادت سوئد، پس از اعلام به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل از سوی دولت سوئد، آویگدور لیبرمان وزیر امور خارجه اسرائیل، ایساک باخمان، سفیر این کشور در سوئد را فراخواند.

وزیر امور خارجه اسرائیل تصمیم سوئد در به رسمیت شناختن کشور فلسطین را غیر مسئولانه خواند و گفت: «روابط در خاورمیانه بسیار پیچیده‌تر از مونتاژ مبل‌های شرکت زنجیره‌ای ایکیا و بسیار حساس است. لازمه این امر احساس مسئولیت بیشتر است.»

کارشناسان سیاسی سوئدی که سابقه همکاری‌های سیاسی و تجاری طولانی با اسرائیل را می‌دانند این واکنش را طبیعی و امری گذرا تلقی می‌کنند.

مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد به روزنامه‌نگاران گفته است: «پاسخ وزیر امور خارجه اسرائیل را به بذله‌گویی او ربط می‌دهم. من حتما یک بسته مونتاژ نشده مبل های ایکیا را برایش می‌فرستم تا او متوجه شود برای مونتاژ اجناس ایکیا هم باید یک نفر دیگر برای همکاری حضور داشته باشد هم دستورالعملی داشته باشیم.»

مارگوت والستروم

وزیر امور خارجه سوئد صبح امروز به رادیو سوئد نیز گفته است: «ما برای اسرائیل احترام قائلیم و از این‌رو روابط میان دو کشور را بحرانی نمی‌خوانیم. آنها در این موقعیت از ابزار دیپلماتیک خود برای اعتراض به ما استفاده می‌کنند، اما ما اطمینان داریم که روابط دو کشور به‌زودی عادی و مانند گذشته خواهد شد.»

به گفته وی یک دولت قوی در فلسطین می‌تواند دولتی مسئول هم باشد و جامعه جهانی می‌تواند از آن دولت هم خواستار مسئولیت باشد.

به‌رسمیت‌شناختن فلسطین توسط دولت سوئد در روز ۳۰ اکتبر سال جاری با واکنش‌های بسیاری در جهان روبه‌رو شده است. افزون بر واکنش اسرائیل، دولت آمریکا نیز این تصمیم را عجولانه ارزیابی کرده است.

محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، از دولت سوئد به‌خاطر آن‌چه شجاعت وزیرخارجه خوانده‌، قدردانی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    دنیای عجیبی است. استالین و هیتلر با هم علیه جهان آزاد متحد شدند و مسلمانان ـ به رهبری رهبر جهان اسلام حاج امین الحسینی ـ با هیتلر پیمان اتحاد بستند. نیروهای آلمان با موافقت سوئد و از خاک سوئد کشور نروژ را اشغال کردند. حال نواده های استالین در سوئد ـ سوسیا لیست ها، کمونیست ها و سبزها ـ با نواده های نازی حاج امین الحسینی نازی که یک فلسطینی بود متحد شده اند. این همبستگی بین کمونیسم، اسلام و نازیسم مرا شگفت زده نمیکند برای اینکه هر سه توتالیتر، ضد آزادی و ضد بشری هستند.