ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آریا جعفری، عکاس گردهمایی معترضان اصفهان آزاد شد

آریا جعفری، عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که از اول آبان‌ماه سال جاری توسط سپاه پاسداران در اصفهان بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.

آریا جعفری، عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که از اول آبان‌ماه سال جاری توسط سپاه پاسداران در اصفهان بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.

آریا جعفری آزاد شد

آریا جعفری عکس‌هایی از گردهمایی اعتراضی مردم اصفهان به اسیدپاشی تهیه کرده بود. پس از انتشار این عکس‌ها توسط خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سپاه پاسداران آریا جعفری را در خانه‌اش بازداشت کرد. مسئولان به خانواده او وعده داده بودند که این عکاس خبری یک روز پس از بازداشتش آزاد می‌شود، اما او به مدت یک هفته در بازداشت بود و در این مدت از محل بازداشت‌اش اطلاعی در دست نبود.

پس از گردهمایی اعتراضی مردم به اسیدپاشی‌ها در اصفهان، سه تن از کارکنان دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران در اصفهان بازداشت شدند. علاوه بر آریا جعفری، زهرا محمدی (سردبیر ایسنای اصفهان) و صنم فارسی (دبیر سرویس اجتماعی این خبرگزاری در اصفهان) هم بازداشت شدند. زهرا محمدی و صنم فارسی یک روز بعد آزاد شدند اما آریا جعفری در بازداشت به‌سر می‌برد.

۸ آبان ماه، ۱۲۹ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خواهان آزادی آریا جعفری شده بودند. امضا‌کنندگان این نامه از مسئولان جمهوری اسلامی خواستند «حق قانونی رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی آزاد و دقیق» محترم بشمرد.

در این نامه آمده بود: «بازداشت خبرنگارانی که با تهیه خبر، گزارش و عکس رخداد‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانند، به معنای بازداشتن رسانه‌ها از اطلاع‌رسانی نیست؟ بازداشتن رسانه‌ها از اطلاع‌رسانی حق دانستن مردم را از آنان سلب نمی‌کند؟»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اما در واکنش به حمایت سراسری روزنامه‌نگاران و اعتراض به دستگیری آریا جعفری، او را «یک عکاس آزاد و حق‌التصویر» نامید که با ایسنا همکاری داشته و صدور هر گونه بیانیه از سوی خبرنگاران خارج از کشور در حمایت از او را مردود دانست.

مقامات حکومتی ایران رسانه‌ها را متهم کرده‌اند که با چگونگی خبررسانی‌شان در مورد اسیدپاشی‌ها باعث «نگرانی و تشویش اذهان عمومی» شده‌اند.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز خواستار برخورد با رسانه‌های متخلفی شده که «نظام اسلامی و نیروهای مؤمن» را مورد اتهام قرار داده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در بیانیه‌ای گفته است حکومت ایران در پی اسیدپاشی به زنان در اصفهان فشار خود بر رسانه‌ها را بیشتر کرده تا خبر‌ها و گزارش‌های مربوط به این رویداد را منتشر نکنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    آزادی آریا جعفری را تبریک عرض نموده و امیدوارم تمامی زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران در بند بزودی آزاد شوند .

  • Bahram

    هر حرکتی در این سی‌ و پنج سال دست رژیم در آن بوده مقصرین شناسأیی نشده اند.و اگر بعضی‌ موارد مثل قتلهای زنجیره ای، عاملین قتلها یکی بوسیله واجبی نابود و بقیه با وجود حکم زندان ابد آزاد میگردند.اسید پاشی پس از فتوای امام جمعه اصفهان،بوسیله ماموران رژیم انجام گرفته و هرگز شناسأیی نخواهند شّد.و حتما بعضی‌ را به تلوزیون خواهند آورد برای اقرار به کار نکرده.آخوند‌های در قدرت تجربه کافی‌ در این نوع معرفی خطاکاران دارند.بسیاری ایرانها که به دیدار خانواده به ایران سفر کردند و سر از تلوزیون در آوردند و اقرار کردند که با سی‌ آی‌‌ای و اسرائیل در رابطه بودند.و تعدادی از آنها که حاضر نشدند اقرار کنند در زندانند.