ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزرای خارجه ايران و آمريکا در عمان با هم ديدار می‌کنند

جان کری، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون ۱۰ روز پیش از پایان ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای با هم دیدار و گفت‌وگو می‌کنند

وزارت خارجه ايالات متحده اعلام کرده که محمدجواد ظريف و جان کری، وزرای خارجه ايران و آمريکا در مسقط، پايتخت عمان با هم ديدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، اين ديدار روزهای ۹ و ۱۰ نوامبر / ۱۸ و ۱۹ آبان انجام خواهد شد و کری و ظريف در خصوص مسائل هسته‌ای با هم گفت‌وگو می‌کنند.

بر پايه اين گزارش، کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز در اين ديدار حضور خواهد داشت.

ديدار و گفت‌وگوی کری با ظريف و اشتون در مسقط، دو هفته پيش از مهلت ۲۴ نوامبر (سوم آذر) برای رسيدن به توافق نهايی هسته‌ای انجام می‌شود، مهلتی که ايران می‌گويد مذاکرات هسته‌ای به سرانجام نخواهد رسيد.

چشم‌انداز ناروشن مذاکرات

از جمله عباس عراقچی، معاون وزير امور خارجه ايران گفته که اتمام مذاکرات هسته‌ای در مهلت مقرر چشم‌انداز روشنی ندارد. هر چند در اظهارنظری متفاوت، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نيز به تازگی تأکيد کرد امکان توافق نهايی با کشورهای گروه ۱+۵ در زمان باقی‌مانده وجود دارد چون طرفين در بسياری از مسائل کلی تقريبا به نقطه نظرات مشترک رسيده‌اند.

او روز ۳۰ مهر و در پايان سفر خود به زنجان گفت تقريباً در همه مسائل کليات به نقطه‌نظر مشترکی‌ رسيده‌ايم، البته اين کليات جزئياتی هم دارد که برای دو طرف بسيار مهم است.

به گفته رئيس دولت اعتدال، «برای توافق نهايی هم قدم‌های خوبی برداشته شده، البته اين قدم‌ها کمتر از کاری است که ما انتظار آن را داشتيم و زمان باقی‌مانده هم زياد نيست اما امکان توافق نهايی در همين زمان هم وجود دارد.»

مذاکرات هسته‌ای ايران با کشورهای ۱+۵ که شامل بريتانيا، فرانسه، روسيه، آمريکا، چين و آلمان است تا روز ۲۴ نوامبر / ۳ آذر تمديد شده است. اين مذاکرات برای رسيدن به توافقی جامع است که از يک سو ايران بتواند به برنامه هسته‌ای صلح‌آميز ادامه دهد و از سوی ديگر کشورهای مذاکره‌کننده اطمينان يابند برنامه‌های ايران نظامی نخواهد بود.

در صورت به موفقيت رسيدن اين مذاکرات، تحريم‌های اقتصادی عليه ايران متوقف و سپس به تدريج برطرف خواهد شد.

بنا بر اعلام اتحاديه اروپا، دور بعدی مذاکرات ايران و ۱+۵، ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر) در وين برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    کری را گذاشتند سرکار. شیخ کری ٬ که کشتار مردم سوریه توسط اسد را ندید میگیری !بدون دسترسی و تعطیل و بستن فردو و نطنز و تاسیسات اراک وخیابان پاسداران تهران چگونه میتوانی اینها را کنترل کنی ؟