ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استیضاح وزیر ارشاد به خاطر دو فیلم سینمایی

علی جنتی به خاطر دو فیلم «من عصبانی نیستم» و «قصه‌ها» قرار است استیضاح شود. نمایندگان مجلس فیلم «قصه‌ها» را هنوز ندیده‌اند.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به «جبهه پایداری» و حلقه مصباحیون تعلق دارند، همچنان در حال جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌اند. علی جنتی می‌گوید از دلایل استیضاح‌اش خبر ندارد، اما اکنون مشخص شده دلیل اصلی طرح استیضاح او دو فیلم «من عصبانی نیستم» از رضا درمیشیان و «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد است. دستگاه «ویدیو پروجکشن» مجلس خراب بود و به این دلیل نمایندگان هنوز فیلم «قصه‌ها» را ندیده‌اند.

نمایی از فیلم سانسور شده «من عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان

علی محمد بزرگواری، عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که هنوز تعداد نمایندگانی که طرح استیضاح از وزیر ارشاد را امضاء کرده‌اند مشخص نیست. او گفته: «ولی فکر نمی‌کنم که تعداد زیادی از نمایندگان آن را امضا کرده باشند.»

حمید رسایی، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مبتکر طرح استیضاح علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او به خبرگزاری فارس گفته بود: «با توجه به اصرار آقای جنتی بر سیاست‌های غلطی که موجب اعتراض و نگرانی متدینین و دلسوزان و علما شده، بیش از این نمی‌توان مماشات کرد و بر همین اساس طرح استیضاح وی را به هیأت رئیسه مجلس تحویل می‌دهیم.»

حمید رسایی: پرخاش و تهدید به استیضاح

محمدرضا باهنر، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی که این روزها در برنامه‌های زنده تلویزیون دولتی ایران درباره «تعامل مجلس و دولت» سخن می‌گوید، شامگاه پنجشنبه، ۸ آبان ماه در برنامه تلویزیونی «دیروز امروز فردا» درباره طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ما هیچ استیضاحی را دریافت نکردیم و فکر نمی‌کنم فعلاً چیزی وجود داشته باشد.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کنگره‌ای در «بی‌بی‌حکیمه» شرکت کرده بود، در حاشیه این کنگره به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود: «نمی‌دانم این استیضاح راجع به چه خواهد بود و چرا می‌خواهند من را استیضاح کنند و هنوز دلایل آن را به من نیز نگفته‌اند.»

بحث بر سر هشت فیلم سینمایی، از جمله فیلم‌های «عصبانی نیستم» از رضا درمیشیان و «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد و «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری است. کمیسیون فرهنگی مجلس، هم‌آوا با رسانه‌های وابسته به سپاه و حلقه مصباحیون ادعا می‌کند که این فیلم‌ها حامی «فتنه»‌اند و نمی‌بایست اکران شوند.

محمدعلی پورمختار: «ویدیو پروجکشن خراب بود»

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته است مانع از اکران این فیلم‌ها بشود. نمایندگان وابسته به جبهه پایداری بیشتر نسبت به دو فیلم «من عصبانی نیستم» از رضا درمیشیان و «قصه‌ها» از رخشان بنی‌اعتماد حساسیت دارند.

روزنامه شرق در شماره ۲۱۵۲ خود خبر داده است که «من عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان بارها سانسور شده و اکنون از یک فیلم سیاسی به یک فیلم اجتماعی تبدیل شده و لذا نگرانی نمایندگان وابسته به جبهه پایداری بیهوده است.

به گفته محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل۹۰، حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور روایت سانسور شده فیلم «من عصبانی نیستم» را در کمیسیون فرهنگی مجلس برای نمایندگان به نمایش گذاشته، اما به دلیل آنکه دستگاه «ویدیو پروجکشن» خراب بوده، نمایش فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد به تعویق افتاده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین نظر «مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» را هم درباره این دو فیلم جویا شده است.

علی جنتی بهمن ماه سال گذشته در حاشیه تجلیل از سینماگران در هتل لاله گفته بود: «به هر حال این حق مجلس است که سؤال کند و ما هم وظیفه داریم که پاسخ بدهیم. حالا اگر مجلس تشخیص داد که کارت زرد دیگری بدهد، بدهد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دی ماه سال گذشته نخستین کارت زرد را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تهمینه میلانی «آبرو روزگار ما را سیاه کرده» | andishehayandeh

    […] و حساسیت برخی رسانه‌ها نسبت به گفته‌های او در پرتو احتمال استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر دو فیلم «من عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان و […]