ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقد ۲۱۹ دختر ربوده شده توسط بوکو حرام

رهبر گروه بوکوحرام، در یک نوار ویدئویی اعلام کرده که ۲۱۹ دختر دانش‌آموز ربوده شده‌ توسط این گروه را به عقد مردان خود درآورده است.

گروه بوکوحرام، انعقاد هرگونه توافق آتش بس با دولت نیجریه را تکذیب و اعلام کرده ۲۱۹ دانش‌آموز دختری را که در سال جاری توسط پیکارجویان این گروه ربوده شده‌اند، به عقد مردان خود درآورده است.

بوکوحرام قصد داشت دختران ربوده شده را با جنگجویان این گروه که در زندان به‌سر می‌برند، مبادله کند

ارتش نیجریه در نیمه ماه اکتبر با بوکوحرام آتش‌بس اعلام کرده و گفته بود که دختران ربوده شده به زودی آزاد خواهند شد.

ابوبکر شکائو، رهبر گروه اسلام‌گرایان تندروی بوکوحرام، در یک نوار ویدئویی که شامگاه جمعه ۳۱ اکتبر منتشر شده، اعلام کرده که «موضوع  ۲۱۹ دختر دانش آموز که حدود هفت ماه پیش توسط افراد بوکوحرام ربوده شدند»، «دیرزمانی است که فراموش شده» و آنان خیلی وقت است که مسلمان‌ شده‌اند و به عقد مردان این گروه درآمده‌اند.

شکائو در این پیام ویدئویی همچنین ادعای دولت نیجریه را مبنی بر آزادسازی احتمالی دختران ربوده شده تکذیب کرده است.

ربوده شدن ۲۷۶ دانش‌آموز دختر در مدرسه‌ای در شهر «چیبوک» استان «بورنو» در نیجریه در ماه آوریل سال جاری، دولت این کشور را با انتقادات شدید بین‌المللی به خاطر عدم اقدام فوری برای آزادی ریوده شدگان مواجه کرد.

عدم توافق بر سر آتش‌بس و پیشروی بوکوحرام

بوکوحرام قصد داشت دختران ربوده شده را با جنگجویان این گروه که در زندان به‌سر می‌برند، مبادله کند، اما چنین مبادله‌ای را دولت نیجریه و بستگان دختران قبول نکردند.

ده‌ها دانش‌آموز توانستند در همان روزهای نخست از اسارت بوکوحرام بگریزند، اما هنوز ۲۱۹ نفراز دختران ربوده شده در بند این گروه به سر می‌برند.

شکائو در پیام ویدئویی شب گذشته خود همچنین تائید کرده که یک تبعه آلمان را در ماه ژوئیه در شمال شرقی نیجریه به گروگان گرفته است. گفته می‌شود که این فرد یک معلم است.

رهبر پیکارجویان بوکوحرام علاوه بر اینها اعلام کرده که این گروه با آتش‌بس نیز موافقت نکرده و هیچ مذاکره‌ای با دولت نیجریه نداشته است: «ما با کسی مذاکره نکرده‌ایم. این دروغ است. مذاکره نیز نخواهیم کرد. ما با مذاکره چه کار داریم.»

الکس باده رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) اعلام کرده بود که ارتش و بوکو حرام به توافق آتش بس دست یافته‌اند. او گفته بود این آتش بس در پی حدود یک ماه مذاکره میان دولت و بوکو حرام حاصل شده است.

طی حملات بوکوحرام از سال ۲۰۰۹میلادی تاکنون حدود ۱۳ هزار تن کشته شده‌اند و صدها هزار نفر آواره شده‌اند.

آدم‌ربایی و حملات بوکوحرام همچنان ادامه دارد. این گروه طی روزهای گذشته شهر «موبی» با بیش از ۲۰۰ هزار سکنه را به تصرف خود درآوردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی عقد ۲۱۹ دختر ربوده شده توسط بوکو حرام | بیدارزنی

    […] رادیو زمانه: گروه بوکوحرام، انعقاد هرگونه توافق آتش بس با دولت نیجریه را تکذیب و اعلام کرده ۲۱۹ دانش‌آموز دختری را که در سال جاری توسط پیکارجویان این گروه ربوده شده‌اند، به عقد مردان خود درآورده است. […]