ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بیشترین صنایع آلاینده در اصفهان و تهران است»

بیش از ۳ هزار واحد آلاینده باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی بپردازند اما به گفته سازمان محیط زیست چگونگی نظارت بر هزینه کرد این عوارض هنوز مشخص نیست.

طبق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست، حداقل ۳۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در کشور وجود دارد که بیشترین تعداد آن‌ها به ترتیب در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و مرکزی است.

صنایع آلاینده باید عوارض آلایندگی بپردازند

به گفته مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، مطابق بودجه سال ۱۳۹۳، استان‌ها باید فهرستی از صنایع آلاینده خود را به سازمان امور مالیاتی کشور بفرستند تا صنایع آلاینده یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی بپردازند.

شینا انصاری به خبرگزاری ایسنا گفته است پرداخت عوارض آلایندگی در قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده و مدت اجرای آزمایشی این قانون تا پایان سال ۱۳۹۳ تمدید شده است.

نوع آلودگی صنایع بر مبنای «ضوابط و استانداردهای ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست» تعیین شده و مدارک و مستندات شامل آنالیزهای آزمایشگاهی و اخطارنامه آلودگی و سایر مستندات بر حسب مورد تهیه و پس از احراز آلودگی، نام صنعت در فهرست صنایع آلاینده درج  می‌شود.

هرگاه رفع آلودگی صنعت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تأیید شد، نام صنعت برای دوره‌های بعدی، از فهرست صنایع آلاینده حذف خواهد شد.

سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید گرچه تشخیص و اعلام آلایندگی برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است، اما هنوز مشخص نیست عوارض دریافتی از صنایع آلاینده چگونه هزینه خواهد شد.

این سازمان خواهان نظارت بر هزینه کرد عوارض دریافتی نیز شده است و می‌گوید مسئله نظارت بر هزینه‌کرد عوارض آلایندگی باید با اصلاحات لازم مرتفع شده و مکانیسم نظارتی محیط زیست از ابتدا و در زمان تشخیص آلودگی و اعلام آن و نحوه هزینه کرد عوارض پیش بینی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    بزرگترین آلاینده . خود خانم وزیر !!؟؟هستند که با بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا .بخوانید .چه گوارا .بازی (چریگ احمق .کشور بلیوی ) .ننگ بزرگی برای ایرانی بباور آوردند که هنوز .که هنوز است .ایرانی ها در فرودگاه ها باید در صف تروریست ها کنترل شوند .قابل ذکر .***