ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایتالیا عمليات نجات دريايی پناه‌جویان را متوقف می‌کند

کارشناسان مهاجرت می‌گويند که با کاهش بودجه نگهبانی دريايی از سوی اروپا هزاران نفر در آب‌های مديترانه جان خود را از دست خواهند داد.

کارشناسان مهاجرت می‌گويند که با کاهش بودجه نگهبانی دريايی از سوی اروپا هزاران نفر در آب‌های مديترانه جان خود را از دست خواهند داد.

حوادث دريايی در سال اخير جان ۳۰۰۰ تن از مهاجران را گرفته است

حوادث دريايی در سال اخير جان ۳۰۰۰ تن از مهاجران را گرفته است و انتظار می‌رود که اين آمار با پايان عمليات نجات دريايی از سوی ايتاليا چند برابر شود.

به گزارش روزنامه «گاردين»، ايتاليا وظيفه يک ساله خود را در نجات مهاجران حادثه‌ديده به پايان می‌رساند، اما همچنان ترديدهای زيادی درباره نيروهای اتحاديه اروپا وجود دارد که قرار است جايگزين اين کشور شوند.

ايتاليا از اکتبر سال گذشته بدين سو موفق شده بود بيش از ۱۰۰ هزار پناهجو را که دچار سانحه دريايی شده بودند، از دريا نجات دهد. اما با اعلام پايان بودجه ۹ ميليون يورويی عمليات نجات دريايی اين کشور، بسياری از گروه‌های حامی پناهجويان و مهاجرين هشدار داده‌اند که در فاجعه‌بارترين سال دريايی، تعداد کشته‌شدگان در مديترانه حتی می‌تواند بسيار بيشتر از مقدار فعلی باشد.

حفاظت از مرز جایگزین نجات پناهجویان

اتحاديه اروپا در پاسخ به درخواست‌های مکرر رم قرار است کار خود را در آب‌های ايتاليا از شنبه يکم نوامبر به  نام عمليات «تريتون» آغاز کند. اما اين عمليات جديد با عمليات سابق ايتاليا تفاوت عمده دارد.

در حالی که عمليات سابق نجات دريايی شامل جست‌وجو و نجات فعالانه در مساحت ۲۷۰۰۰ مايل‌مربع بوده است، عمليات تريتون تنها بر نگهبانی از مرزها تمرکز خواهد داشت و فقط تا فاصله ۳۰ مايل از سواحل ايتاليا را پوشش خواهد داد. همچنين بودجه عمليات اخير ۲.۹ ميليون يورو تخمين زده شده که کمتر از يک‌سوم عمليات پيشين است.

فعالان حوزه مهاجرت و ان‌جی‌اوها معتقدند که تريتون برای جايگزينی عمليات نجات دريايی طراحی نشده است و تاکيد می‌کنند که بدون حضور گسترده نيروی دريايی ايتاليا برای نجات پناهجويان مرگ تعداد بسيار بيشتری از پناهجويان رقم خواهد خورد.

روز پنج‌شنبه ۳۰ اکتبر بار دیگر زنگ خطری به صدا درآمد که اهميت بحث‌های اخير را نشان می‌دهد. يک قايق حامل پناهجويانی که در حال ترک کشور آشوب‌زده ليبی بودند، در دريا واژگون شد و دست کم ۲۰ نفر کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.