ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رادان: دشمنان از بزرگ‌نمایی اسيدپاشی سوءاستفاده کردند

در پی انتقادات تند برخی مقامات حکومتی به انتشار خبر اسیدپاشی‌ها در اصفهان و نسبت دادن آن به «دشمنان»، رئيس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی نیز همین مواضع را تکرار کرد.

احمدرضا رادان، رئيس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت حادثه اسيدپاشی در اصفهان بيش از حد بزرگ‌نمايی شد و «دشمن» از آن سوء‌استفاده کرد.

احمدرضا رادان «بزرگ‌نمایی» اسیدپاشی را «بدتر» از خود حادثه دانست.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) رادان که یکشنبه شب ۱۱ آبان‌ماه در زنجان سخن می‌گفت با بیان این‌که «دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند»، اظهار داشت: «حادثه اسیدپاشی اصفهان و بزرگ جلوه دادن آن موجب سوءاستفاده دشمنان شد.»

وی این بزرگ‌نمایی را «بدتر» از خود حادثه دانست و با اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: جای این قانون در کشور خالی بود و بايد امر به معروف و نهی از منکر به قانون مترقی در کشور تبديل و به درستی پياده شود.»

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» می‌خوانند دانسته‌اند.

احمدرضا رادان همچنین با تأکید بر این‌که «شبکه‌های ماهواره‌ای با برنامه‌های مختلف در صدد نشان دادن چهره‌ای غيرواقعی از اسلام هستند» گفت: «حوادث بسياری رخ می‌دهد که به درستی مديريت می‌شوند و با مديريت صحيح، مسببين اين حادثه تلخ نيز دستگير و به سزای اعمال خود خواهند رسيد.»

این در حالی است که سردرگمی مقامات امنیتی ایران در پرونده اسیدپاشی به زنان همچنان ادامه دارد. ۷  آبان‌ماه برخی رسانه‌ها در ایران عکس جعلی یک «مرد با کراوات» را منتشر و او را عامل اسیدپاشی معرفی کرد، سپس معلوم شد که عکس منتشرشده، عکس یک استاد دانشگاه است. پس از آن خبرگزاری فارس از بازداشت چند «ضد انقلاب» در اصفهان خبر داد.

پیش از این‌ها خبرگزاری فارس از دستگیری «یک مرد زن‌نما» نیز خبر داده بود که با ورود به میان جمعیت معترضان در اصفهان سعی داشته است «مردم را تحریک به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور» کند.

حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، چندی پیش اسیدپاشی اصفهان را «کار انگلیس» (بریتانیا) و توطئه‌ای برای جلوگیری از «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی نیروهای مخالف حکومت ایران دانستند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در ایران نیز نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان را مورد انتقاد شدید قرار داد و برای رسانه‌های داخلی ابراز تأسف کرد.

در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در چند شهر ایران، از جمله اصفهان و تهران، تجمع‌های اعتراضی برگزار شد که نیروی انتظامی در چند مورد به دستگیری معترضان پرداخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    همچون خامنه ای و امثالهم که عقلشان اسید شویی شده  و از سایه خود هم وحشت داشته و آنرا دشمن تلقی میکنند رادان هم نادان است و مظهر جهل و بلاهت. و بگذاریم هر چه میخواهد بگوید که بر طبق قرآن خداوند عقل او را اسید پاشی نموده و همانا که چون هم اکثریت حکومت جزو طبقه «شر الدواب»  و یا به فارسی نمونه ایست از «بدترین جنبندگان.» "بدترين جنبندگان نزد خدا افراد كر و لالي هستند كه انديشه نمي‏كنند." آیه ۲۲ از سوره ۸ در قرآن. 

  • ترانه

    وقاحت را در مشی تشیع شاهد باشید. دروغ در این مذهب یک اصل است. با دروغ برای رضای خدا آغاز می شود و سپس به یک رفتار عادی تبدیل می شود و نهایتاً موجود شیعه به یک دروغگوی تمام قد استحاله می شود که از اندکی راستی هم گریزان است. اما نمی توان از جنبه های کمدی ماجراهای ایران هم چشم پوشید. مثلا اینکه این موجود به سمت ریاست مرکز تحقیقات راهبردی نمی دانم کجا هم منصوب شده باشد در جای خود بسی موجب فرح است.

  • رویا

    این آقا با جنایت‌هایی که کرده بهتر است فکر خودش باشد، مطمئناً آینده خوبی در انتظارش نیست. خوشبختانه سنش هم آنچنان زیاد نیست که عمرش تمام شود و به آنجا نرسد. بقول معروف نوبتش می‌رسد.