ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش یک میدان گازی دیگر را در سوریه تصرف کرد

گروه دولت اسلامی (داعش) می‌گوید یک میدان گازی دیگر را در استان حمص در سوریه تصرف کرده است. این دومین میدان گازی است که نیروهای داعش در هفته جاری توانسته‌اند تصرف کنند.

گروه دولت اسلامی (داعش) می‌گوید یک میدان گازی را در استان حمص در سوریه تصرف کرده است. این دومین میدان گازی است که نیروهای داعش در هفته جاری توانسته‌اند تصرف کنند.

داعش کمتر از یک هفته دو میدان گازی در سوریه را تصرف کرده است

گروه داعش روز دوشنبه ۳ نوامبر/۱۲ آبان با انتشار ۱۸ عکس در شبکه‌های اجتماعی، بیرق سیاه خود را بر فراز میدان گازی جحر در حمص نشان داد. در این تصاویر مردان سیاه پوش داعش با خودروها و سلاح‌های به غنیمت گرفته شده در سوریه مشاهده می‌شوند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر گفته است که مستقلا قادر به تایید تصرف این میدان گازی نیست.

داعش روز ۳۰ اکتبر نیز توانسته بود میدان گازی شاعر را به تصرف خود درآورد.

این گروه اسلامگرای افراطی در پیامی به مناسبت تصرف این میدان‌های گازی تصریح کرده است که پس از آن که میدان گازی شاعر و مناطق اطراف آن به «خلافت اسلامی ضمیمه شد»، «نیروهای دولت اسلامی توانستند با یاری خداوند پیشروی کرده و مناطق دیگری را نیز تصرف کنند».

داعش خود را خلافت اسلامی می‌خواند.

این گروه در پیام خود گفته است این میدان گازی را با استفاده از سلاح‌های سنگین مانند تانک، خودروهای زرهی و آتشبار توپخانه و خمپاره‌انداز توانسته است تصرف کند.

گزارش‌ها از داخل خاک سوریه نشان می‌دهد داعش توانسته است دو دستگاه تانک و هفت خودروی نظامی و مقادیر زیادی سلاح سنگین را نیز غنیمت بگیرد.

پیشروی‌ نیروهای داعش حدود یک سوم از خاک سوریه را تحت نفوذ و کنترل این شبه نظامیان قرار داده است.

آمریکا مواضع گروه داعش را در عراق و سوریه مورد هدف حملات هوایی قرار داده است اما می‌گوید برای این حملات حاضر نیست با دولت سوریه هماهنگی کند.

از سوی دیگر گزارش شده است با تصرف میدان‌های گازی و نفتی در سوریه و عراق، گروه داعش به دنبال متخصصانی است که از یک سو از نظر ایدئولوژیک مورد تأیید این گروه باشند و از سوی دیگر بتوانند این میدان‌ها و تأسیسات نفتی و گازی و پالایشگاه‌های مربوطه را اداره کنند.

آمریکا گروه دولت اسلامی را با در اختیار داشتن منابع طبیعی گران‌بها در عراق و سوریه «ثروتمندترین گروه تروریستی»  موجود می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.