ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات کنگره آمریکا؛ هراس دموکرات‌ها از باخت بزرگ

انتخابات کنگره آمریکا امروز آغاز می‌شود. انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان اکثریت آرا در مجلس سنا را به دست آورند. قدرت باراک اوباما کاملا محدود می‌شود.

حوزه‌های رأی‌گیری برای انتخابات کنگره آمریکا، ظهر امروز، رأس ساعت ۱۲ به وقت اروپای مرکزی (۱۴/۳۰ به وقت ایران) آغاز به کار می‌کنند. حزب باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا از یک باخت بزرگ وحشت دارد. نظرسنجی‌هایی که در آستانه برگزاری انتخابات کنگره آمریکا انجام شده، از پیروزی جمهوری‌خواهان بر دموکرات‌ها حکایت دارد. اگر این پیش‌بینی‌ها تحقق پیدا کند، برای نخستین بار در هشت سال گذشته، جمهوری‌خواهان اکثریت آرا در مجلس سنا و مجلس نمایندگان را به دست می‌آورند.

انتخابات کنگره: محکی برای سیاست‌های اوباما

مطابق نظرسنجی نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست، جمهوری‌خواهان اکثریت آرا در سنا را به دست می‌آورند. برای به دست آوردن اکثریت کرسی‌ها در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان می‌بایست شش کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا را از چنگ دموکرات‌ها درآورند. در انتخابات کنگره که امروز برگزار می‌شود، ۳۶ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا و ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می‌شود. انتظار می‌رود که جمهوری‌خواهان در مجموع ۲۳۴ کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب کنند.

انتخابات امروز پرهزینه‌ترین انتخابات کنگره در تاریخ آمریکا بوده است. هزینه انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۴، ۳/۶۷ میلیارد دلار برآورد شده است. تا آخرین دقایق، نمایندگان برای جلب آرا به میان مردم می‌روند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا

در انتخابات کنگره، سیاست‌هایی که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در دو سال گذشته اخذ کرده، محک زده می‌شود. در نظرسنجی‌های اخیر رأی‌دهندگان آمریکایی از سیاست‌های اوباما ناراضی بودند. رسانه‌ها هم از او به عنوان سیاستمداری یاد کردند که ابتدا امیدهایی را در دل مردم برانگیخت، اما به‌تدریج واقعیت‌های واشنگتن آرزوها و اهداف او را تحت تأثیر قرار داد و او را وادار به مصالحه کرد.

واشنگتن پست می‌نویسد: «اوباما ابتدا در نقش یک قهرمان پیروزمند عرصه‌های سیاسی سفرش را آغاز کرد و در طول راه، به تدریج به سنگ آسیایی مسخ شد که اکنون بر دوش حزبش سنگینی می‌کند.»

بر اساس نظرسنجی‌ها، بسیاری از آمریکایی‌ها برای مجازات رییس‌جمهورشان به حوزه‌های رأی‌گیری می‌روند و به جمهوری‌خواهان رأی می‌دهند. چنانچه دموکرات‌ها اکثریت آرا در مجلس سنا را از دست دهند، آنگاه باراک اوباما برای تصمیم‌گیری‌های مستقل سیاسی از امکان چندانی برخوردار نخواهد بود.

در روزهای گذشته، کارشناسان درباره جابه‌جایی کرسی‌های مجلس سنا به گمانه‌زنی‌هایی پرداختند. پیش‌بینی می‌شود که دموکرات‌ها در ایالت‌های آرکانزاس، داکوتای جنوبی و ویرجینیای غربی کرسی‌هایشان را به جمهوری‌خواهان واگذار کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    اخوند های دموکرات امریکا با این گند کاری هاشون باید هم بترسند