ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکنجه بیش از ۱۰۰ نوجوان کرد در کوبانی

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» بیش از ۱۰۰ نوجوان کرد ۱۴ تا ۱۶ ساله را به مدت چندین ماه شکنجه داده‌اند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» بیش از ۱۰۰ نوجوان کرد ۱۴ تا ۱۶ ساله را به مدت چندین ماه شکنجه داده‌اند. در این میان، به مناسبت فرا رسیدن عاشورا تدابیر امنیتی در کربلا افزایش یافته است.

شکنجه بیش از ۱۰۰ نوجوان کرد در کوبانی

بر اساس گزارشی که دیده‌بان حقوق بشر، دوشنبه، ۳ نوامبر/۱۲ آبان انتشار داده، تروریست‌های گروه دولت اسلامی (داعش) عده‌ای از نوجوانان کرد را به اسارت درآورده‌اند و آن‌ها را به مدت چند ماه آزار داده‌ و شکنجه کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر این گزارش را بر اساس مصاحبه با چهار نوجوان کرد که در اسارت تروریست‌های داعش به سر می‌بردند و اکنون به ترکیه گریخته‌اند، تهیه کرده است.

در این گزارش آمده که اواخر ماه مه سال جاری، تروریست‌های داعش حدود ۲۵۰ نوجوان کرد ۱۴ تا ۱۶ ساله را که از خانه به مدرسه می‌رفتند، ربودند. چند روز بعد دختران دانش‌آموز را‌‌ رها کردند، اما پسران را به مدرسه‌ای متروکه در بیرون از شهر کوبانی انتقال دادند. در این مکان نوجوانان دانش‌آموز هر روز با کابل شلاق می‌خوردند و تروریست‌ها آن‌ها را مجبور می‌کردند ویدیوهای گردن‌زنی مخالفان داعش را تماشا کنند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر برخی از این دانش‌آموزان موفق شدند فرار کنند. دانش‌آموزانی که همچنان در اسارت تروریست‌ها بودند، به‌تدریج تا اواخر اکتبر سال جاری آزاد شدند. این دانش‌آموزان همگی به ترکیه گریخته‌اند.

موفقیت‌ مدافعان کوبانی؛ واهمه از عملیات انتحاری در کربلا

واهمه از عملیات انتحاری در کربلا

پس از ورود پیشمرگه‌های کرد به کوبانی، یگان مدافعان خلق و پیشمرگه‌ها موفق شده‌اند تروریست‌های داعش را از پیشروی بازدارند. ادریس نسان، سخنگوی مدافعان شهر به رسانه‌ها گفته است که مدافعان کوبانی تلاش می‌کنند دهکده‌های واقع در نوار مرزی سوریه با ترکیه را تصرف کنند تا مانع از رساندن تجهیزات و مهمات به تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) از شمال عراق شوند.

در این میان تدابیر امنیتی در شهر کربلا هم به مناسبت فرارسیدن ایام عاشورا شدت پیدا کرده است. بیش از ۳۳ هزار نیروی امنیتی تلاش می‌کنند در روزهای تاسوعا و عاشورا امنیت دسته‌های عزاداری را در کربلا تأمین کنند.

در عربستان سعودی چند فرد جهادی نقابدار شامگاه گذشته، در حسینیه المصطفی در منطقه «الدالوه» در الاحساء به روی گروهی از شیعیان آتش گشودند و پنج نفر را به قتل رساندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ژیلوان

    با تشکر ویژه از رایو زمانه بابت پوشش اخبار مربوط به هویتهای پیرامونی و در این مورد، کوردها. ولی در این مورد اشکالی در تیتر خبر وجود دارد: ذهن خواننده با خواندن تیتر به این سمت می رود که انگاری احزاب و نیروهای مقاومت کوبانی بانیان این شکنجه هستند، در حالیکه این شکنجه در کوبانی انجام نشده و نیز خبر تصریح دارد که توسط داعش صورت پذیرفته، به نظ می رسد که باید تیتر حاوی بانی جنایت نیز می بود.