ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس محمدی به دادسرا احضار شد

نرگس محمدی، فعال حقوق زنان و نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به شعبه دو بازپرسی دادسرای زندان اوين احضار شد.

نرگس محمدی، فعال حقوق زنان و نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به شعبه دو بازپرسی دادسرای زندان اوين احضار شد.

نرگس محمدی (نفر اول سمت چپ) و فعالان حقوق زنان در تجمع اعتراضی روز ۳۰ مهرماه در مقابل مجلس در پی اسيدپاشی‌ها به زنان در اصفهان

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، براساس این احضاريه نرگس محمدی بايد روز شنبه ۱۷ آبان‌ماه به دادسرای اوين مراجعه کند.

نرگس محمدی از جمله زنانی بود که در ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۲ با کاترین اشتون، رئیس وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفارت اتریش در تهران ملاقات کرد. خبر این ملاقات با عکسی از او به همراه گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که در بازداشت پلیس ایران جان خود را از دست داد، و کاترین اشتون در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در ابعاد گسترده‌ای منتشر شد. مقام‌های ایرانی پس از این دیدار نرگس محمدی و سایر زنانی که در این دیدار شرکت کرده بودند را مورد انتقاد قرار دادند.

نرگس محمدی پس از این دیدار در تاريخ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ اخطاری مبنی بر ممنوع الخروجی دريافت کرد که در آن گفته شده بود، اتهام‌هايی متوجه او است.

نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر از تاريخ ۱۰ اردبيهشت‌ماه تا ۷ خردادماه چهار احضاريه از سوی دادسرای زندان اوين دریافت کرد و در ۱۱ خردادماه سال جاری در دادسرای زندان اوین از او برای چند ساعت بازجويی شد. بار ديگر او در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ احضار و بازجويی شد. در اين احضار آخرين دفاع توسط بازپرس شعبه از او اخذ شد.

نرگس محمدی پیش از این در تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۳۸۹، يک سال پس از انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره رياست جمهوری، بازداشت شد و در مهرماه ۱۳۹۰ به سه اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رأی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس کاهش یافت.

وی سوم اردبیهشت‌ماه ۱۳۹۱برای اجرای حکمش به زندان اوین فراخوانده شد اما به جای آن‌که به بند عمومی زندان برای اجرای حکمش منتقل شود به سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین برده شد و پس از آن در تاریخ ۲۲ خردادماه به دلایل نامشخصی به زندان زنجان منتقل شد. او در این زندان در کنار زندانیانی با جرم مواد مخدر و قتل نگهداری می‌شد.

این فعال حقوق بشر که در دوران بازجویی‌های سال ۸۹ دچار بیماری اعصاب و فلج عضلانی شده بود در زندان زنجان بیماریش تشدید شد و در نهایت در تیرماه از زندان به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل شد و پس از آن بر اساس تشخیص پزشکان حکم تحمل عدم کیفر گرفت.

نرگس محمدی در پی اسيدپاشی‌ها به زنان در اصفهان، روز ۳۰ مهرماه سال جاری همراه با ديگر فعالان مدنی در گردهمایی اعتراضی مقابل مجلس شرکت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اایران دوست

    درود بر این شیر زن . امید است این صدا ها در ایران زیاد زیاد تر شود. در اینکه با نوان ایران همیشه در جنبش ها نقش بسزائی ذاسته اند و خواهند داشت شکی در آن نیست.