ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشای نام سربازی که بن لادن را کشت

بریتیش دیلی میل گزارش داده که روبرت اونیل، سرباز ۳۸ ساله آمریکایی گفته کسی که آخرین تیر را به سوی بن لادن شلیک کرده او بوده است.

روز گذشته آن کماندوی آمریکایی که تیر خلاص را بر پیشانی اسامه بن لادن رهبر القاعده در ابیت‌آباد پاکستان شلیک کرده بود، بالاخره هویت خود را فاش کرد.

روزنامه سوئدی داگنز نی هتر (DN) و برخی رسانه های غربی ازجمله واشنگتن تایمز گزارش داده اند که روبرت اونیل، کماندوی ۳۸ ساله آمریکایی گفته کسی که آخرین تیر را به سوی پیشانی بن لادن شلیک کرده، او بوده است.

اونیل از  ۱۹ سالگی از سربازان یگان ناوی سیل بوده و در این مدت ۵۲ مدال گرفته و در بیش از ۴۰۰ عملیات نظامی در عراق و افغانستان شرکت داشته است. پیراهن این سرباز آمریکایی به موزه ۱۱ سپتامبر نیویورک اهدا شده است.

اونیل اطلاعات خود را از واپسین لحظات زندگی بن لادن و حوادث پیش از مرگ وی، به شبکه فاکس‌نیوز آمریکا فروخته است.

شبکه فاکس‌نیوز آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه نوامبر میلادی فیلم مستندی را به نمایش بگذارد که  هویت آن سرباز آمریکایی را که رهبر القاعده را کشته است، آشکار کند.

این مستند «مردی که بن‌لادن را کشت» نام دارد و قرار است در دو قسمت در روزهای ۱۱ و ۱۲ نوامبر پخش شود.

روبرت اونیل کماندوی متخصص یگان «ناوی سیل» بوده که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ قرارداد خود را زودتر از موعد مشخص فسخ کرده و به دلیل بازنشستگی زودهنگام، بیمه درمان خود را از دست داده است و حال با حقوق اندک بازنشستگی در ویرجینیا زندگی‌ می‌کند. این نکته منجر به این شده است که اطلاعات محرمانه خود را در اختیار فاکس نیوز بگذارد.

او قصد دارد با این کار، نارضایتی خود را نسبت به وضعیت بد سربازان آمریکایی اعلام کند و نشان دهد که  آنان پس از جنگ با چه برخوردهایی روبه‌رو می‌شوند و چگونه به طور غیر رسمی از کار برکنار می‌شوند.

در پی انتشار خبر فاکس نیوز مبنی بر پخش مستند «مردی که بن‌لادن را کشت»، مسئول ارشد یگان ناوی سیل نامه‌ای برای سربازان تحت فرمان خود فرستاده و برای آنها نوشته است که بر اساس اسناد و قوانین ارتش آمریکا، سربازان «متخصصان خاموش» هستند و تمامی اطلاعات آنان از عملیات نظامی محرمانه قلمداد می‌شود و باید طبق قانون محفوظ بماند.

مسئول ارشد این یگان، در نامه خود تاکید کرده است که بر اساس قوانین حقوقی، هرگاه سربازان این یگان خلاف قوانین موجود، اطلاعات محرمانه خود را منتشر کنند مسئله پیگیری خواهد شد. او نوشته است: «این اطلاعات محرمانه اگر منتشر بشوند علاوه بر اینکه خلاف قوانین است، ما، خانواده ما و عملیات آینده ما را به خطر خواهد انداخت.»

روبرت اونیل در فیلم مستند «مردی که بن‌لادن را کشت»، علاوه بر شرح واپسین لحظات زندگی بن لادن، چگونگی آموزش خود در یگان ناوی‌سیل و حضور در عملیات «نیزه نپتون» را تعریف خواهد کرد. ماموریت عملیات نیزه نپتون، کشتن اسامه بن‌لادن بود.

او پیش از این بدون ذکر نام به مجله آمریکایی اسکوایر گفته بود که از انتقام القاعده می‌ترسد.

یگان موسوم به «ناوی‌سیل» دوم ماه مه سال ۲۰۱۱، اسامه بن‌لادن رهبر گروه القاعده را در مخفی‌گاهش در «ابیت‌آباد» در نزدیکی اسلام‌آباد به قتل رساند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • a

    فقط امیدوارم حالا که مشهور شدی القاعده نکشه تو رو

  • بهنام

    حماقت که شاخ و دم ندارد . با این کار هر چند به نان و نوائی میرسد ، ولی همواره خطر انتقام گیری القاعده و افراطیون مذهبی در کمین اوست و خواب خوش را از او خواهد گرفت .