ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال ۱۱ زندانی محکوم به اعدام اهل‌ سنت برای اجرای حکم

۱۱ تن از زندانيان محکوم به اعدام اهل ‌سنت در زندان رجايی‌شهر کرج برای اجرای حکم به بخش اجرای احکام این زندان منتقل شدند.

۱۱ تن از زندانيان محکوم به اعدام اهل ‌سنت، در زندان رجايی‌شهر کرج برای اجرای حکم به بخش اجرای احکام این زندان منتقل شدند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، انتقال این زندانیان در روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه صورت گرفته و از آن‌ها سئوال‌هايی نیز پرسيده شده است.

اتهام این ۱۱ زندانی اهل سنت «محاربه از طريق هواداری از گروه‌های سلفی» است و بنا به همین اتهام، به اعدام محکوم شده‌اند. آن‌ها و خانواده‌هایشان بارها این اتهام را تکذیب کرده و تبليغ مسائل اعتقادی اهل ‌سنت را دلیل بازداشت و صدور حکم اعدام دانسته‌اند.

همگی این زندانیان در سالن ۱۰ زندان رجايی‌شهر کرج نگهداری می‌شدند.

حامد احمدی، کمال ملايی، جمشيد دهقانی و جهانگير دهقانی از جمله زندانیانی هستند که به بخش اجرای احکام زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند. اين چهار زندانی پیش از این چند بار دست به اعتصاب غذا زده بودند که با واکنش نهادهای مختلف حقوق بشری از جمله ديدبان حقوق بشر و عفو بين‌الملل روبه‌رو شد.

يکی از زندانيانی که به بخش اجرای احکام زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود به هرانا گفته است از آن‌ها سئوال‌هايی درباره متأهل بودن، تعداد فرزندان، بیمه بودن و وضعیت سکونت پرسیده شده است.

این زندانی گفته است وقتی زندانیان از مسئولان پرسيده‌اند که اين سئوال‌ها برای چيست، رئيس اجرای احکام زندان گفته است می‌خواهند بدانند که اگر اعدام شوند چه کسانی خانواده‌هایشان «بيشتر بيچاره می‌شود».

فشار بر اهل سنت در ایران یکی از موارد نقض حقوق بشر در این کشور است. تنها در دو ماه اخیر ده‌ها نفر از اهل سنت در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و گلستان بازداشت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    اهل سنت نه اعضای گروه تروریستی داعش