ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: مذاکرات هسته‌ای با ایران به دیگر مسائل خاورمیانه مرتبط نیست

وزیر امور خارجه آمریکا هر گونه معامله یا توافق با ایران را در مورد همکاری برای نبرد با داعش تکذیب کرد و گفت مذاکرات هسته‌ای تنها به برنامه اتمی ایران محدود است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران به دیگر مسائل خاورمیانه گره نخورده است و ارتباطی میان این موضوعات وجود ندارد.

جان کری در پکن معامله با ایران در مورد داعش را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (APEC) به پکن، پایتخت چین، سفر کرده است در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که هیچ مذاکره، معامله یا توافقی با ایران در مورد مسائل جاری در خاورمیانه از جمله نبرد با گروه داعش (دولت اسلامی) صورت نگرفته است. ایالات متحده پیشنهاد ایران برای همکاری در نبرد با داعش را در ازای نرمش بیشتر قدرت‌های جهانی بر سر مساله‌ هسته‌ای ایران رد کرده است.

کری به خبرنگاران گفت که مایلم این نکته را روشن کنم که هیچ ارتباطی میان مذاکرات هسته‌ای و دیگر مسائل مهم در منطقه وجود ندارد و گفت و گوها با ایران تنها و تنها روی مساله‌ برنامه هسته‌ای این کشور متمرکز است و هیچ بحث دیگری در میان نیست.

جان کری همچنین از هرگونه اظهار نظر در مورد ارسال نامه رییس جمهور آمریکا به رهبر ایران خودداری کرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال» روز پنجشنبه ششم نوامبر خبر از ارسال نامه‌ای محرمانه از سوی اوباما به خامنه‌ای در مورد خطر مشترک داعش برای ایران و آمریکا داده بود. به گفته این روزنامه اوباما در نامه خود به رهبر ایران نوشته است که حمله آمریکا به مواضع داعش به نفع ایران نیز هست.

کاخ سفید ارسال این نامه را نه تایید و نه تکذیب کرده است اما می‌گوید با ایران برای مقابله با داعش همکاری نکرده است.

اظهارات جان کری که پیش از ملاقات او با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در عمان بیان شده پاسخی به نگرانی‌ها و انتقادهای فزاینده سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی نیز تلقی می‌شود. جمهوری خواهان که اکنون در سنای آمریکا در قدرت هستند می‌گویند دولت اوباما نباید با ایران در مورد مساله داعش وارد معامله شود و آن را با مذاکرات هسته‌ای با این کشور گره بزند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.