ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

43 دانشجوی معترض مکزیکی «در میان اجساد سوخته‌شده»

دادستان مکزیک می‌گوید ۴۳ دانشجوی معترض مکزيکی از سوی پليس و به دستور شهردار محلی ربوده، و به دست يک گروه تبهکار سپرده شدند.

۴۳ دانشجوی معترض مکزيکی از سوی پليس و به دستور شهردار محلی ربوده، و به دست يک گروه تبهکار سپرده شدند.

دادستان مکزيک روز جمعه ۸ نوامبر با اعلام اين خبر افزود، شواهد نشان می‌دهد که به احتمال زياد يک گروه تبهکار، دانشجويان را کشته، آنها را سوزانده، و سپس باقی اجساد را در رود ريخته است. دانشجويان معترض مکزيکی در ماه سپتامبر و در جنوب مکزيک ناپديد شده ‌بودند.

به گزارش پايگاه خبری «سی ان ان»، به نقل از دادستان، اين اطلاعات تازه از سوی کارآگاهان پيشنهاد شده‌است و برای حصول اطمينان کامل بايد منتظر آزمايش دی‌ان‌ای (DNA) ماند. با اين حال اين آزمايش خود چالش بزرگی برای کار تفحص در اين زمينه است، چرا که استخراج دی‌ان‌ای از اجساد سوخته شده کار مشکلی است.

با وجود اعلام اين خبر از سوی دادستان، برخی از خانواده‌های قربانيان صحت اين اخبار را زير سوال برده‌اند و معتقدند که شايد اين دانشجويان زنده باشند. آنها از شيوه تحقيق و بررسی اين پرونده از سوی دولت به شدت اعلام نارضايتی کرده اند.

قربانيان چه کسانی بودند؟

دانشجويان اغلب مردانی بين بيست تا سی سال بودند که در کالج يک منطقه روستايی آموزش می‌ديدند و قصد داشتند معلم شوند. در روز ۲۶ سپتامبر آنها با اتوبوس به ايگوالا، شهری در همان نزديکی، سفر کردند تا نسبت به کمبود بودجه مدرسه‌شان اعتراض کنند.

بعد از ناپديد شدن اين دانشجويان، سه مردی که در اين رابطه دستگير شدند اعتراف کردند که تعداد زيادی دانشجو را کشته‌اند.

گفته می‌شود لوئيس آباکالا، شهردار ایگوالا به پلیس دستور داده بوده برای جلوگیری از اختلال در برنامه‌ای به میزبانی همسرش، از تجمع اعتراضی دانشجویان جلوگیری شود.

مقامات قضايی دستور دستگيری شهردار ايگوالا و همسر او را صادر کرده‌ بودند. شهردار در اين پرونده به «مغز متفکر احتمالی» معروف است. آنها در منطقه‌ای نزديک مکزيک پنهان شده بودند، اما اوايل اين هفته از سوی پليس دستگير شدند.

مدرسه‌ای که دانشجويان در آن تحصيل می کردند تاريخی ۸۰ ساله دارد و به سنگر چپ‌های مکزيکی شناخته می‌شود. دانشجويان آن نيز اغلب فعال سياسی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تداوم تظاهرات ضد دولتی در مکزیک - بشگرد نوین

    […] و گریز و فرار عده‌ای دیگر، مابقی ناپدید شدند. دادستان مکزیک روز جمعه ۸ نوامبر اعلام کرد که به احتمال زیاد، یک گروه تبهکار، […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 73

    […] اسراییل در قضیه حمله به امدادرسانان غزه تحت پیگرد قرار نمی‌گیرد رادیو بین المللی فرانسه ۶ نوامبر ۲۰۱۴ خانم فاتو بن‌سودا، دادستان دادگاه بین المللی جزایی، گفته است که اگرچه منطقاً دلایلی مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی در این حمله از سوی اسراییل وجود دارد اما این جنایات با جنایات جنگی برنامه ریزی شده و با ابعاد بزرگ قابل مقایسه نیستند. کارزار «#مبارزه‌با‌مصونیت» گزارش‌گران بدون مرز:١٠ چهره برای مبارزه با فراموشی مکزیک ۴۳ دانشجوی معترض «در میان اجساد سوخته‌شده» […]