ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی دو شهروند آمریکایی دیگر را آزاد کرد

سخنگوی سرویس اطلاعاتی امریکا می‌گوید کنت بی و ماتیو میلر از زندان‌های کره شمالی آزاد شده‌اند. شرایط و شروط آزادی این دو روشن نیست.

سخنگوی سرویس اطلاعاتی امریکا می‌گوید که کنت بی و ماتیو میلر، شهروندان امریکایی آزاد شده از زندان‌های کره شمالی در راه ایالات متحده هستند. رئیس اداره امنیت ملی آمریکا این دو را همراهی می‌کند.

کنت بی و ماتیو تاد میلر روز شنبه هشتم نوامبر آزاد شده‌اند

اواخر اکتبر، جفری فول، نخستین آمریکایی محبوس در کره شمالی آزاد شده بود. آن زمان مقامات واشنگتن خواسته بودند که میلر و بی هم امکان بازگشت به میهن‌ خود را پیدا کنند. روشن نیست شرایط و شروط آزادی آنها چه بوده است.

دولت آمریکا تلاش کرده بود نمایندگان ارشد خود را برای مذاکره با مقامات کره شمالی و تسهیل آزادی شهروندان خود به پیونگ یانگ بفرستد اما این درخواست با مخالفت روبرو شده بود.

میلر که اهل کالیفرنیاست، به اتهام جاسوسی در کره شمالی به شش سال زندان محکوم شده بود. گفته می‌شود که او زمان ورود به فرودگاه پیونگ یانگ در ماه آوریل ۲۰۱۴، پاسپورت خود را پاره کرده و تقاضای پناهندگی داده بود. بی که کره‌ای تبار است، به دلیل فعالیت‌های ضد دولتی در کره شمالی به ۱۵ سال حبس با کار اجباری محکوم شده بود.

بی در اوایل نوامبر ۲۰۱۲ در کره شمالی بازداشت شد. رسانه‌های کره جنوبی در زمان بازداشت بی نوشته بودند که این شهروند ۴۴ ساله آمریکایی، راهنمای گردشگران بوده و گویا از کامپیوترش "اطلاعات حساس" کشف شده است.

جفری فول در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۴ آزاد شد. مقامات کره شمالی او را متهم به جا گذاشتن یک انجیل در یک بار در شهر شمالی چونگ‌جین کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.