ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا دوباره بابک زنجانی را تحریم کرد

بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، صندوق بازرگانی سورینت و بابک زنجانی دوباره در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران قرار گرفته‌اند.

در حالی که چندی پیش دادگاه اتحادیه اروپا بر اساس یک حکم قضائی، بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، صندوق بازرگانی سورینت و بابک زنجانی را از فهرست تحریم‌های اروپایی خارج کرده بود، نام آنها به دلایل مستندات جدید، دوباره در فهرست تحریم‌های این نهاد بین‌المللی قرار گرفته‌ است.

بابک زنجانی به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد

بر اساس تصمیم و تأیید وزرای خزانه‌داری و دارایی کشورهای اتحادیه اروپا در روز شنبه ۸ نوامبر/ ۱۷ آبان، بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، صندوق بازرگانی سورینت و بابک زنجانی بار دیگر در فهرست تحریم‌شدگان اتحادیه اروپا قرار گرفتند. بدین ترتیب نه تنها حساب‌های مالی آنها همچنان در توقیف خواهد ماند، بلکه با ممنوعیت ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز رو به رو خواهند شد.

چهار نهاد و شخصیت یادشده، به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران و ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور، در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.

پیش از این در ۱۳ مهرماه سال جاری و در پی شکایت بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، صندوق بازرگانی سورینت، بابک زنجانی، شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت بیمه معلم، اعلام شده بود که دادگاه اتحادیه اروپا با صدور یک حکم قضائی، آنها را از فهرست تحریم‌های اروپایی خارج کرده است. این دادگاه مستندات ارائه شده برای اثبات ارتباط آنها با برنامه هسته‌ای ایران را ناکافی دانسته بود.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه، اقدام اخیر اتحادیه اروپا را خلاف روند مذاکرات دانسته است

حال وزرای خزانه‌داری و دارایی کشورهای اتحادیه اروپا، اعلام کرده‌اند که تصمیم اخیر خود مبنی بر  قرار دادن دوباره نام برخی از این نهادها در فهرست تحریم‌های کشورهای اروپایی علیه ایران را به دلیل مستندات جدید گرفته اند. در این تصمیم به دو شرکت ملی نفتکش ایران و بیمه معلم اشاره‌ای نشده است و این نشان می‌دهد که این دو شرکت همچنان از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران خارج هستند.

در پی انتشار خبر تصمیم جدید اتحادیه اروپا، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این اقدام را «در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد و تلاش برای رسیدن به یک توافق قابل قبول از سوی طرف‌های مذاکرات در جریان است»، «پافشاری غیر متعارف» توصیف کرده و آن را پرسش‌برانگیز خوانده است.

به گفته او، این اقدام اتحادیه اروپا برخلاف روند مذاکرات و تعهدات طرف مقابل است.

سفارت ایران در بروکسل، اعتراض جمهوری اسلامی ایران به تحریم دوباره بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، صندوق بازرگانی سورینت و بابک زنجانی را به اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.