ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش وزارت ارتباطات برای ارتقای فيلترينگ هوشمند در ايران

وزير ارتباطات دولت موسوم به اعتدال با تأکيد بر نگاه جدی دولت به راه‌اندازی فیلترینگ هوشمند، از تلاش برای ارتقای این نرم‌افزار خبر داد.

محمود واعظی، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات يکشنبه ۱۸ آبان، از اجرای کامل طرح «فيلترينگ هوشمند» شبکه‌های اينترنتی ظرف شش‌ماه آينده خبر داد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی در حاشيه سمينار تشريح برنامه‌های وزارت ارتباطات برای گذر به نسل جديد آدرس های عددی اينترنت گفته «سياست ما اين نيست که از يک پژوهشگاه برای اجرای اين پروژه استفاده کنيم و قصد داريم از بخش های علمی و پژوهشی کشور برای راه اندازی فيلترينگ هوشمند بهره ببريم.»

وزير ارتباطات دولت موسوم به اعتدال با تأکيد بر نگاه جدی دولت، اعلام کرد که فاز نخست فيلترينگ هوشمند سايت‌های اينترنتی ظرف ماه آينده اجرا می‌شود.

فیلترینگ هوشمند چیست؟

بنابر اظهارات مسئولان ايرانی، فيلترينگ هوشمند، سيستمی‌ است که بجای فيلتر کردن تمام يک وب‌سايت بر روی اينترنت، به فيلتر بخش‌ها و صفحات به زعم مراجع قضايی «نامطلوب» می‌پردازد.

با نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند تصویر، فیلم و متن، تشخیص محتوای وب‌سایت‌های مختلف و اعمال سانسور بر آن دسته از صفحاتی که از سوی مرکز ملی فضای مجازی دارای «محتوای نامناسب» خوانده شده‌اند، بدون نیاز به بستن کل دامنه ممکن می‌شود.

پيشتر قوه قضائيه با ايراد به وزارت ارتباطات، مدعی شده بود که از زمان طرح اين موضوع، تعريف مشخصی درباره «فيلترينگ هوشمند» صورت نگرفته است.

محمود واعظی ادامه داد که «بحث فيلترينگ هوشمند سايت‌های مستهجن و ضد اخلاقی موضوعی است که مورد درخواست مردم و خانواده های آنها می‌باشد.»

همچنين او دليل توافق شرکت ارتباطات زير ساخت و پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات را که در ماه گذشته صورت پذيرفت، رصد سايت‌های ضداخلاقی و فيلترشکن‌ها دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.