ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

‌ده‌ها دانش‌آموز در انفجار بمب در نیجریه کشته شدند

نیجریه بار دیگر شاهد صحنه‌های خونین بود. دست‌کم ۴۸ دانش‌آموز در یک انفجار انتحاری جان خود را از دست دادند و تعداد زيادی نيز زخمی شدند.

در اثر انفجار بمب در مدرسه‌ای در شمال شرقی نيجريه دست‌کم  ۴۸ دانش‌آموز کشته و تعداد زيادی نيز زخمی شدند.

انفجار انتحاری جان دست‌کم ۴۸ دانش‌آموز را در نیجریه گرفت.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، يکی از آموزگاران دبيرستان گفته است، انفجار زمانی صورت گرفت که نزديک به دو هزار دانش‌آموز برای انجام مراسم صبحگاهی در حياط مدرسه جمع شده بودند.

اين آموزگار افزوده است پس از انفجار که به‌شکل انتحاری انجام شد، حياط مدرسه پوشيده از خون و وسايل دانش‌آموزان بود. احتمالاً فردی که اين حمله انتحاری را انجام داده با لباس مدرسه وارد محوطه مدرسه شده و مواد منفجره را در کيف خود قرار داده است.

اين مدرسه دولتی در شهر پوتيسکوم، مرکز ايالت يوبو قراردارد و هنوزهيچ گروهی مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.

مقامات دولتی احتمال می‌دهند اين بمب‌گذاری توسط گروه بوکوحرام انجام شده باشد. هفته پيش درهمين شهر انفجار بمب در يک مدرسه دينی باعث کشته شدن ۳۰ نفر شد.

از پنج سال پيش تاکنون گروه بوکوحرام که يک گروه مسلح تندروی اسلامی است، با اقداماتی خشونت‌آمیز برای برقراری يک حکومت اسلامی مبارزه می‌کند. اين گروه در شمال نيجريه، که اکثريت ساکنان آن مسلمان هستند، خلافت اسلامی برقرار کرده است.

نيجريه يکی از بزرگترين توليدکنندگان نفت آفريقا است. در حملاتی که اين گروه به کليساها، مدارس و مکان‌های نظامی و دولتی نيجريه داشته تاکنون بيش از ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

«بوکوحرام» به زبان محلی هواسا، يکی از زبان‌های شرق و مرکز آفريقا، به‌معنی «آموزش غربی حرام» است و به همين دليل دانش‌آموزان يکی از اهداف عملياتی اين گروه هستند.

در آوريل ۲۰۱۴ اين گروه حدود ۲۷۶ دانش‌آموز دختر از يک مدرسه را در شهر چيبوک در شمال شرقی نيجريه ربود. تعدادی از اين دانش‌آموزان فرار کردند و يا آزاد شدند اما سرنوشت تعداد ديگری از آن‌ها نامعلوم است.

اواسط ماه اکتبرگذشته دولت نيجريه و گروه بوکوحرام برای يک آتش‌بس به توافق رسيدند، اما اوایل نوامبر اين گروه در يک پيام ويدئويی اين توافق را ملغی کرد. در اين پيام ويدئويی که توسط رهبر بوکوحرام، ابوبکر شیکاو، خوانده شد، همبستگی اين گروه با گروه داعش در سوريه و عراق اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.