ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار پیام صوتی ابوبکر بغدادی در اینترنت

ابوبکر بغدادی زنده است. شاهد این مدعا را داعش با انتشار یک پیام صوتی ارائه کرد. بغدادی در این پیام، هواداران «دولت اسلامی» را به نبرد مشترک در جهان عرب فرا می‌خواند.

ابوبکر بغدادی زنده است. شاهد این مدعا را داعش با انتشار یک پیام صوتی ارائه کرد. بغدادی در این پیام، هواداران «دولت اسلامی» را به نبرد مشترک در جهان عرب فرا می‌خواند.

ابوبکر البغدادی در تنها سخنرانی عمومی خود در مسجد جامع موصل - عکس آرشیوی

چند روز پس از حمله مرگبار آمریکا و متحدانش به کاروان نیروهای داعش و خبر تایید نشده مرگ ابوبکر بغدادی‌، پیامی صوتی از این «خلیفه خودخوانده› در اینترنت منتشر شد.

صحت و تعلق این صدا به بغدادی هنوز رسما تایید نشده است. مدت زمان این پیام ۱۷ دقیقه است و به احتمال زیاد پس از جمعه گذشته ضبط شده است. در این روز (۷ نوامبر)، آمریکا از اعزام ۱۵۰۰ سرباز دیگر به عراق خبر داد. بغدادی در سخنان خود به همین موضوع می‌پردازد.

رهبر داعش با لحنی پیروزمندانه می‌گوید: «صلیبی‌ها شکست می‌خورند.» او در ادامه تاکید می‌کند: «مجاهدان به پیش می‌تازند تا به یاری خداوند، رم را هم فتح کنند.»

ابوبکر بغدادی از کلیه هواداران و وابستگان خود در عربستان سعودی‌، یمن، مصر و سایر کشورهای عربی می‌خواهد که دولت‌های خود را سرنگون کرده و پیروان ادیان دیگر را هلاک سازند: «شمشیرهایتان را بکشید و آتش‌فشانی به پا کنید.»

ابوبکر بغدادی، به شبکه تروریستی «انصار بیت‌المقدس » در مصر و سایر گروه‌هایی نیز که در هفته‌های گذشته با داعش اعلام همبستگی کرده‌اند، پیام داده است: «ما دولت اسلامی را در عربستان و یمن و مصر و لیبی و الجزایر نیز گسترش خواهیم داد.»

گروه «انصار بیت‌المقدس» دوشنبه هفته پیش، سوگند وفاداری و همبستگی با داعش یاد کرد. برای همین بسیار محتمل است که پیام صوتی بغدادی در هفته جاری ضبط شده باشد.

دولت آمریکا روز جمعه و شنبه (۷ و ۸ نوامبر) حملات سنگینی را علیه مواضع رهبران داعش در عراق انجام داد. محافل امنیتی عراق اعلام کرده بودند که بغدادی در این حمله یا کشته و یا به شدت مجروح شده است.

دولت ایالات متحده در این مدت اعلام کرده که هیچ اطلاعی از موقعیت و وضعیت مرگ و زندگی رهبر داعش ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • parviz

    همینکه \سام صوتیه نه تصویدیُمیرساند گه او مرده است!

  • nader

    نیروهای نظامی عراقی به شبه‌نظامیان شیعه دستور دادند هنگام پیشروی در مناطق سنی که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش آن‌ها را تصرف کرده، از خطوط مقدم نبرد دور شوند تا باعث ایجاد حساسیت و دشمنی با ساکنان این مناطق نشوند. . سرلشکر عبدالوهاب السعیدی فرمانده نیروهای مسلح عراق در استان صلاح الدین به خبرگزاری رویترز گفت که به شبه‌نظامیان شیعی دستور داده تا از خطوط مقدم نبرد دور شوند!!. این دستور پس از آن صادر شد که شبه‌نظامیان شیعی، دو خانه روستایی را در حومه بیجی به آتش کشیدند. بنا بر این گزارش، ماموریت‌هایی همچون تامین امنیت مناطق در پشت جبهه‌ها، به شبه‌نظامیان شیعی سپرده شده است. سرلشکر السعیدی که خود شیعه است، افزود: «شبه‌نظامیان فاقد انظباط هستند و نمی‌توانند به آسانی خود را کنترل کنند. همچنین آن‌ها آموزش‌های لازم نظامی ندیده‌اند.» حمدان افزود دستور دور کردن شبه‌نظامیان شیعی از خطوط مقدم جبهه‌ها ثمربخش بوده و همکاری با روستاییان بسیار بهبود یافت. حمدان تاکید کرد که روش‌های اشتباه شبه‌نظامیان شیعی همچون به آتش کشیدن منازل این پیام را به ساکنان می‌رساند که پس از آزاد سازی مناطق از تصرف داعش، خود آن‌ها هدف این شبه‌نظامیان خواهند بود!!