ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش سر یک امدادگر دیگر را برید

گروه «دولت اسلامی» (داعش) ویدئویی را منتشر کرده‌ است که گفته می‌شود صحنه کشتن پیتر (عبدالرحمن) کسیگ، امدادگر آمریکایی است.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) ویدئویی را منتشر کرده‌ است که گفته می‌شود صحنه کشتن پیتر (عبدالرحمن) کسیگ، امدادگر آمریکایی را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود پیتر کسیگ در اسارت وادار به تغییر دین شده و نام اسلامی عبدالرحمن بر وی گذاشته شده است.

در این ویدئو که هنوز صحت ارسال آن از سوی پیکارجویان داعش تائید نشده، یک پیکارجوی نقابدار که در کنار یک سر بریده ایستاده رو به دوربین می‌گوید که این سر متعلق به کسیگ است.

پیتر (عبدالرحمن) کسیگ یک امدادگر ۲۶ ساله آمریکایی است که سال گذشته در سوریه ربوده شد. او پیش از اینکه مسلمان شود تنها با نام پیتر کسیگ شناخته می‌شد.

در برخی از خبرها آمده است که پیکارجویان داعش او را در اسارت وادار به تغییر دین کرده‌اند و نام اسلامی عبدالرحمن را بر وی گذاشتند.

در ویدئوی تازه منتشر شده منسوب به داعش، تصاویری نیز از کشتن چند نفر دیگر دیده می‌شود.

یک ماه پیش، داعش در ویدئوی مربوط به بریدن سر آلن هنینگ امدادگر بریتانیایی، تهدید کرده بود که کسیگ را هم خواهد کشت.

پس از انتشار این ویدئو، روز هشتم اکتبر پائولا کسیگ، مادر پیتر با ارسال یک پیام از ابوبکر بغدادی، رهبر گروه اسلامی خواست تا با وی تماس بگیرد.

پائولا کسیگ با ارسال پیامی از طریق شبکه توئیتر نوشته بود که یک زن سالمند است و عبدالرحمن تنها فرزند او و همسرش به شمار می رود.

کسیگ روز اول اکتبر (نهم مهرماه) در مسیر شهر دیرالزور در شرق سوریه به اسارت گرفته شد. به گفته خانواده کسیگ، پیتر (عبدالرحمن) پس از ترک ارتش، سازمان موسوم به «واکنش ویژه و اضطراری» را در سال ۲۰۱۲ برای کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان سوری تأسیس کرد و به آن کشور رفت.

وی با تأسیس این سازمان غیردولتی، به حدود ۱۵۰ نفر در زمینه کمک‌رسانی پزشکی به مردم سوریه آموزش داده بود. این سازمان همچنین مواد غذایی، تجهیزات آشپزخانه، لباس و دارو در اختیار مردم جنگ‌زده سوریه قرار می‌داد.

پیش از ویدئوی مربوط به بریده شدن سر کسیگ و آلن هنینگ، چند ویدئوی دیگر نیز از بریدن شدن سر جیمز فولی گزارشگر آمریکایی، استیون ساتلوف روزنامه‌نگار آمریکایی-اسرائیلی و دیوید هاینس امدادرسان بریتانیایی منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    من از خوش باوری، بی خبری و ساده لوحی این افراد که امدادگر نام دارند در عجبم. مگر در آمریکا کم هستند کسانی که به امداد احتیاج دارند؟ دوان دوان رفتن به سوریه سر آدمی را بباد میدهد. براستی که برای حماقت بشری حد ومرزی نیست.