ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع آنفولانزای مرغی در هلند

دولت هلند پس از کشف ویروسی خطرناک در یک مرغداری و از بیم شیوع آنفولانزای مرغی، جلوی حمل و نقل مرغ و تخم‌مرغ را به طور موقت گرفته است

دولت هلند پس از کشف ویروسی خطرناک در یک مرغداری و از بیم شیوع آنفولانزای مرغی، جلوی حمل و نقل مرغ و تخم‌مرغ را به طور موقت گرفته است.

وزارت اقتصاد هلند اعلام کرد که به دلیل کشف یک ویروس بسیار خطرناک و مسری در یک مرغداری در "هکندورف" در جنوب آمستردام، ۱۵۰ هزار مرغ و خروس این محل را معدوم کرده و تا اطلاع ثانونی نیز جلوی حمل و نقل ماکیان در این کشور را می‌گیرد.

یک سخنگوی وزارت اقتصاد هلند به خبرگزاری فرانسه گفته است که منبع سرایت ویروس هنوز روشن نیست. این ویروس امکان انتقال به انسان را نیز دارد.

دولت هلند برای پیشگیری از سرایت آنفولانزای مرغی، جلوی حمل و نقل و خرید و فروش مرغ، تخم مرغ، کود و فضولات پرندگان و ماکیان را می‌گیرد. این ممنوعیت باید حداکثر ۷۲ ساعت در شعاع ده کیلومتری روستای هکندورف به اجرا درآیند اما به طور کلی ۳۰ روز معتبر خواهند بود. در محدوده تعیین شده بیش از ۱۶ مرغداری کار می‌کنند.

در ماه سپتامبر ۲۰۱۴، سازمان خواروبار جهانی وابسته به سازمان ملل، نسبت به شیوع یک آنفولانزای مرغی تازه هشدار داد و ویروس را از نوع H5N6 خواند که بسیار مسری است.

آلمان در اوایل ماه نوامبر نخستین کشور اروپایی بود که خبر از شواهد آنفولانزای مرغی از نوع H5N8 داد. نشانه‌های این بیماری در ایالت شمالی مکلنبورک فورپومرن آلمان دیده شدند اما وزارت کشاورزی دولت محلی اعلام کرد که این ویروس تحت کنترل درآمده و مرغداری‌هایی با فاصله ۵۰ کیلومتری از محل شیوع، می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

تاکنون این ویروس، پدیده‌ای مختص آسیا قلمداد می‌شد.

نخستین شیوع آنفولانزای مرغی در هلند مربوط به سال ۲۰۰۳ است که ویروسی از نوع H7N7 در این کشور شایع شد. در ‌ان زمان ۳۰ میلیون قطعه مرغ و خروس برای پیشگیری از بروز اپیدمی، معدوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.