ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین جشنواره «کتاب سال محیط زیست» ایران برگزار شد

سازمان محیط زیست برای نخستین بار از نویسندگان، مترجمان و ناشرانی که در زمینه‌های مختلف مرتبط با محیط زیست فعالیت می‌کنند تقدیر کرده تا زمینه گسترش این مباحث در جامعه مهیا شود.

نخستین جشنواره «کتاب سال محیط زیست» با تقدیر از نویسندگان، مترجمان و ناشران در حوزه‌های مختلف مرتبط با این رشته، روز یکشنبه ۲۵ آبان در تهران به کار خود پایان داد.

مراسم اهدای جوایز نخستین جشنواره کتاب‌ سال محط زیست در تهران

در این جشنواره بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در ۹۹ حوزه تخصصی  از جمله کتاب‌های کودک و نوجوان مرتبط با محیط زیست مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند.

مراسم اهدای جوایز این جشنواره در در مرکز همایش‌های سازمان حفاظت از محیط زیست واقع در پارک پردیسان برگزار شد.

در بخش محیط زیست انسانی، هادی خاتمی، رتبه نخست را به خاطر تالیف کتاب «ارزیابی کیفیت آب» به دست آورد. در بخش محیط زیست طبیعی، کتاب مبانی زیست‌شناسی حفاظت تالیف منصوره ملکیان برنده جایزه نخست شد.

کتاب «راهنمای انتخاب و تهیه طرح‌های مدیریت مناطق حفاظت‌شده ساحلی ـ دریایی» نوشته هنریک مجنونیان در بخش محیط زیست دریایی رتبه نخست را به دست آورد.

در بخش عمومی، جایزه نخست به کتاب کودک وطبیعت (نویسندگان: پیتر کان،‌استیفن کلرت) با ترجمه عبدالحسین وهاب زاده و آرش حسینیان تعلق گرفت.

سازمان محیط زیست هدف خود را تشویق نویسندگان، ناشران و مدیران نشریات برای پرداختن بیشتر به مباحث زیست محیطی اعلام کرده است

در بخش دیگری که به کتاب‌های کودکان و نوجوانان اختصاص داشت، فریاد یوزپلنگ نوشته علی گلشن توانست جایزه نخست را کسب کند. کتاب «نجات زمین در دست ماست» با ترجمه بهرام معلمی نیز جایزه بخش نوجوان را به دست آورد.

در بخش نشریات، ماهنامه سرزمین من (ماهنامه ایران‌شناسی و ایران ‌ردی، گروه مجلات همشهری) با مدیر مسئولی محمد مشاری رتبه اول را کسب کرد.

ناشران فعال در حوزه محیط زیست نیز در بخش دیگری مورد تقدیر قرار گرفتند و جایزه نخست ناشران به «انتشارات فنی ایران» برای چاپ بیش از صد عنوان کتاب محیط زیستی در رده سنی کودک ونوجوان تعلق گرفت.

سازمان حفاظت محیط زیست همچنین جایزه ویژه‌ای را به مصطفی محقق احمد آبادی معروف به محقق داماد به دلیل تالیف کتاب‌هایی که بین موازین محیط زیستی و آموزه های دینی پیوند برقرار می‌کنند اهدا کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرده که امیدوار است برگزاری این جشنواره سبب شود تا «هم نویسندگان طبیعت دوست بیشتری ترغیب به نوشتن در این حوزه شوند، هم ناشرین پرشمارتری با لرزش کمتر دل و دست، پای در سرمایه‌گذاری این مقوله‌ فرهنگی نهند و هم سردبیران ، سهم بیشتری از فضای نشریه‌های خود را به محیط زیست اختصاص دهند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.