ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

‫«داعش هسته‌های تروریستی در اروپا دارد»‬

یک عضو فراری گروه دولت اسلامی (داعش) گفته است که این گروه، چندین هسته‌ تروریستی خاموش در کشورهای مختلف اروپایی دارد.

یک عضو فراری گروه دولت اسلامی (داعش) گفته است که این گروه، چندین هسته‌ تروریستی خاموش در کشورهای مختلف اروپایی دارد.

مرد فراری از گروه داعش که در حال حاضر در یکی از شهرهای ترکیه به‌سر می‌برد، در گفت و گو با رادیو و تلویزیون نروژ گفته که در جبهه رقه در سوریه می‌جنگیده است.

به گزارش روزنامه داگنز نی‌هتر (DN) به نقل از رادیو و تلویزیون نروژ (NRK)، یک عضو سابق و فراری گروه دولت اسلامی (داعش)، گفته است که نماینده هسته‌های تروریستی این گروه در سوئد زندگی می‌کند.

عضو سابق داعش ازجمله افشا کرده که یکی از دوستانش در سوئد از طرف نماینده داعش در سوئد، تهدید جانی شده است.

پیش از این،  در روز ۳۰ مهرماه سرویس امنیتی سوئدخروج دست‌کم ۹۰ نفر را برای جنگ در سوریه و عراق تائید کرده بود.

مرد فراری از گروه داعش که در حال حاضر در یکی از شهرهای ترکیه به‌سر می‌برد، در گفت و گو با رادیو و تلویزیون نروژ گفته که در جبهه رقه در سوریه می‌جنگیده است.

یکی از وظایف این پیکارجوی سابق داعش هماهنگی اطلاعات بین یگان‌های مختلف اعضای گروه دولت اسلامی بوده است.

به گفته وی، کسانی که به داعش می پیوندند، الزاما به مناطق تحت کنترل پیکارجویان این گروه در عراق و سوریه سفر نمی‌کنند، بلکه برای برخی عملیات‌ در اروپا نگاه داشته می‌شوند.

این عضو فراری داعش به عنوان نمونه تاکید کرده است که یکی از شهروندان بریتانیایی با او تماس داشته و برای پیوستن به پیکارجویان داعش ابراز تمایل کرده، اما وی از فرد یادشده می‌خواهد تا همانجا بماند تا در عرصه‌های دیگر فعال شود.

این مرد که نامش در گزارش رادیو و تلویزیون نروژ ذکر نشده، تاکید کرده است که فرد مزبور در تماس‌های بعدی به پیکارجویان داعش پیوسته و اکنون هسته‌ای فعال در بریتانیا تشکیل داده که با دیگر هسته‌های این گروه در درون مرزهای اروپا در ارتباط است.

فرد فراری در گفت و گو با رادیو و تلویزیون نروژ اعتراف کرده که در چند عملیات کشتار و اعدام همراه پیکارجویان داعش بوده، اما حال  از این کار منصرف شده و این گروه را ترک کرده است.

در این گزارش تاکیدی بر چگونگی گریز او از پیکارجویان داعش نشده است.

افزایش اسلامگرایان افراطی

روز شنبه  رادیو سوئد گزارش داد که دولت امارات متحده‌ عربی نام حدود ۸۰ سازمان را که مشغول فعالیت تروریستی هستند منتشر کرده است.

در این گزارش علاوه بر گروه دولت اسلامی و سازمان‌هایی چون اخوان المسلمین و بوکو حرام، از دو سازمان در سوئد، یعنی سازمان موسوم به «کمک اسلامی» و «اتحادیه‌ اسلامی» به عنوان سازمان‌های تروریستی نام برده است. دولت امارات متحده عربی، سازمان اتحادیه‌ اسلامی سوئد را زیر مجموعه‌ای از اخوان المسلمین معرفی کرده است.

سخنگوی اتحادیه‌ اسلامی در سوئد اما این اتهام را بی‌پایه  دانسته و گفته اگرچه از اخوان‌المسلمین الهام می‌گیرد، اما به هیچ وجه تابع آن نیست.

رشد اسلامگرایان افراطی در کشورهای اروپایی در حالی است که روز ۲۵ مهرماه، واشنگتن پست در گزارشی نوشته بود که نیروهای گروه شبه نظامی داعش نیز در سراسر جهان در حال افزایش هستند.

حدود ۱۵ هزار نیرو از ۸۰ کشور خارجی به پیکارجویان داعش پیوسته‌اند.

این روزنامه با نمایش نقشه‌ای از کشورهای جهان تأکید کرده بود بر اساس آماری که سازمان امنیتی آمریکا و یک مؤسسه مطالعاتی دیگر ارائه داده، حدود ۱۵ هزار نیرو از ۸۰ کشور خارجی به پیکارجویان داعش پیوسته‌اند.

در فهرست یادشده به شمار نیروهای هر کشور که به داعش پیوسته‌اند اشاره شده است؛ ازجمله از عربستان ۲۵۰۰ نفر، اردن ۲۰۸۹ نفر، مراکش ۱۵۰۰ نفر، تونس ۳۰۰۰ نفر، لبنان ۸۹۰ نفر، پاکستان ۳۳۰ نفر، روسیه ۸۰۰ نفر، ترکیه ۴۰۰ نفر، انگلستان ۴۸۸ نفر، الجزایر ۲۵۰ نفر، فرانسه ۴۱۲ نفر، آلمان ۲۴۰ نفر، ایتالیا ۵۰۰ نفر، چین ۱۰۰ نفر، استرالیا ۲۵۰ نفر، یمن ۱۱۰ نفر، مصر ۳۵۸ نفر، اسرائیل ۲۰ نفر، عراق ۲۴۷ نفر، کویت ۷۱ نفر، بحرین ۱۲ نفر، قطر ۱۵ نفر، امارات ۱۴ نفر، اندونزی ۶۰ نفر، سومالی ۶۸ نفر، سودان ۹۶ نفر، آلبانی ۱۴۸ نفر، بوسنی ۶۰ نفر، اتریش ۶۰ نفر، اسپانیا ۹۵ نفر، اوکراین ۵۰ نفر، قرقیزستان ۳۰ نفر ، افغانستان ۲۳ نفر، هلند ۱۵۲ نفر، بلژیک ۲۹۶ نفر، آمریکا۱۳۰ نفر، کانادا۷۰ نفر، سوئد ۸۰ نفر ، فنلاند ۲۰ نفر  و از دانمارک ۸۱ نفر به داعش پیوسته‌اند.

پیوستن شماری از ساکنان کشورهای اروپایی به گروه دولت اسلامی (داعش) در حالی است که این افراد در صورتی که تغییر عقیده دهند، اجازه بازگشت به خانه‌هایشان را ندارند و در صورت بروز تمایل به جدا شدن از این گروه، کشته خواهند شد.

فرماندهان ارشد داعش در سوریه و عراق به گروهی از اعضای خود که از بریتانیا به این گروه پیوسته‌اند گفته‌اند چنانچه قصد بازگشت داشته باشند باید مرگ خود را انتظار بکشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    اصل حکومتهای اسلامی در قرن ۲۱ از لندن سرچشمه میگیرد. .. از طالبان و اخوان المسلمین و دولت و حکومت اسلامی و...... که میخواهند مسلمانان را در تاریکی تاریخ نگهدارند برای غارت نفتشان .......