ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش کشته در حمله به کنیسه‌‌ای در بیت‌المقدس

حمله به کنیسه‌ای در بیت‌المقدس، دست‌کم ۶ کشته و ۹ مجروح به جای گذاشت. نخست وزیر اسرائیل، عباس و حماس را مسئولان تحریک فلسطینیان به تنش و سوءقصد خواند.

حمله به کنیسه‌ای در بیت‌المقدس، شش کشته و نه  نفر زخمی برجای نهاد. نتانیاهو، عباس و حماس را مسئول تحریک فلسطینیان به تنش و سوءقصد خواند.

کنیسه‌ای در منطقه «حارنف» در بیت‌المقدس ، روز سه‌شنبه ۱۸ نوامبر‌‌، هدف سوءقصد با چاقو و تبر و سلاح دستی قرار گرفت. رسانه‌های اسرائیلی می‌نویسند که چهار یهودی که در حال عبادت بودند، در این حمله کشته شده‌اند. دو عامل حمله نیز در تیراندازی پلیس از پای درآمده‌اند.

شمار مجروحان این حمله نه نفر اعلام شده که وضعیت پنج نفرشان وخیم است.

بنیامین نتانیاهو‌، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنشی شدید و فوری، حمله به یهودیان در مراسم دینی را محکوم کرد و محمود عباس و سازمان حماس را مسئول تحریک برای انجام سوءقصدها خواند. نتانیاهو از جامعه جهانی نیز به خاطر سکوت در برابر این اقدامات انتقاد کرد.

این در حالی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا به فوریت این اقدام را نکوهش کرد و از رهبران فلسطین خواست جلوی گسترش تشنج در بیت‌المقدس را بگیرند. فرانک والتر اشتاین مایر‌، وزیر خارجه ‌ آلمان هم حمله به کنیسه یهودیان را محکوم کرد و گفت: «تبدیل عبادتگاه به هدف سوءقصد و کشتن مردم بی‌گناه، تخطی آشکار از مرزهای تشنج است.»

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این حمله را محکوم کرد اما حماس آن را ستود.

حماس و سازمان اسلام‌گرای جهاد‌، حمله به این کنیسه را انتقام‌گیری از قتل یک فلسطینی خوانده‌اند. جسد حلق‌آویز شده این راننده مینی‌بوس‌، یکشنبه شب در بیت‌المقدس شرقی پیدا شد و نا‌آرامی‌های جدیدی را دامن زد. پلیس اسرائیل می‌گوید این فلسطینی خودکشی کرده اما خانواده‌‌اش با اشاره به آثار ضرب و جرح روی بدن وی، یهودیان افراطی را مسئول مرگ او می‌دانند.

درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل در هفته‌های گذشته بالا گرفته و با زنجیره‌ای حمله به مراکز یهودیان همراه شده است. علت تنش‌های جدید، کشمکش بر سر حق ورود مسلمانان به مسجد الاقصی و کوه معبد در بخش تاریخی بیت‌المقدس است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    تصورش هم مشکل است ولی اگر بجای کنیسه مسجد بود چه غوغائی بود. شورای امنیت، اتحادیه اروپا وعفوبین المل خواستاراعدام فوری عاملان میشدند . مسلمانان صدها کنیسه وکلیسا وسفارتخانه را آتش زده وصدها یهودی ومسیحی را گردن میزدند. ایرانیان خمینی ترازخمینی، هیتلر تر از هیتلر واستالین ترازاستالین خواستار نابودی فوری اسرائیل میشدند.