ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چند معترض به اسیدپاشی در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از بازداشت «چند نفر» در مشهد خبر داد که به‌گفته وی در رابطه با اسیدپاشی‌های اخیر دست به تظاهرات زده بودند.

به‌گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، چند نفر از افرادی که در یک پارک مشهد در رابطه با اسیدپاشی‌های اخیر تظاهرات کرده بودند، بازداشت شدند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، بهمن اميری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت شامگاه جمعه ۲۳ آبان، «چند نفری در پارک ملت مشهد با ايجاد تجمع درباره حادثه اسيدپاشی می‌خواستند سوءاستفاده و کار سياسی کنند که هم‌اکنون بازداشت هستند.»

وی تأکید کرد: «نيروی انتظامی خط قرمز دارد و با کسانی که بخواهند ناهنجاری و سوءاستفاده کنند برخورد می‌کند.»

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تعداد دقیق بازداشت‌شدگان را اعلام نکرد.

در پی اسیدپاشی‌های اصفهان، گردهمایی‌های اعتراضی در چند شهر ایران، از جمله اصفهان، تهران و مشهد برگزار شد و معترضان خواهان برخورد جدی مسئولان حکومتی با این پدیده شدند. مأموران امنیتی حکومت در جریان این اعتراضات، از جمله در مشهد چند نفر از معترضان را بازداشت کردند.

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانسته‌اند.

آخرین تجمع اعتراضی به اسیدپاشی‌ها را دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین در روز دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه برگزار کردند.

در حالی‌که اعتراضات به پیگیری نشدن ماجرای اسیدپاشی در اصفهان همچنان ادامه دارد مسئولان هنوز کسی را در این رابطه دستگیر نکرده‌اند.

مسئولان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند که دامنه این رویدادها را محدود جلوه دهند و آن را «اعمال شخصی» بنامند. آن‌ها همواره از یک متهم سخن گفته‌ و رسانه‌ها را متهم کرده‌اند که با چگونگی خبررسانی‌شان در مورد اسیدپاشی‌ها باعث «نگرانی و تشویش اذهان عمومی» شده‌اند.

در پی اعتراضات مردمی در شهر اصفهان، آریا جعفری، زهرا محمدی و صنم فارسی، سه تن از کارکنان دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این شهر بازداشت و پس از چند روز آزاد شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    حکومت که  محبوبیت  پاشایی را دید، به سرعت واکنش نشان داد. عکس پاشایی در حرم امام رضا را منتشر کرد، گفت که ترانه یکی از سریال‌های مذهبی تلویزیون را پاشایی خوانده است، وصیت کرده که در مراسم تشییع جنازه‌اش، پدرش روضه امام حسین را برایش بخواند- و خواند-، برایش در تالار وحدت مراسم گرفتند و برخی از مسئولان در مراسم شرکت کردند، برخی دیگر اطلاعیه دادند، خبرگزاری فارس- متعلق به سپاه- برایش فیلم ساخت، !!همه رسانه‌های حکومتی عکس‌های زیادی از مراسم منتشر کردند، و ...... جمعیت فروان امکان دفن را فراهم نمی‌آورد. گفتند جنازه را روز دیگری دفن خواهند کرد. تعداد زیادی که پراکنده شدند، جنازه را دفن کردند. بدین ترتیب، نگذاشتند تا آن مراسم را به «اعتراض سیاسی» مبدل سازند.

  • nasim

    دبی- العربیه.نت سازمان امنیت عمومی لبنان مانع از اکران فیلم مستند ایرانی «اکثریت خاموش سخن می‌گوید» در یک جشنواره سینمایی شد. این فیلم مستند درباره ناآرامی‌ها و اعتراض‌های صورت گرفته پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران سخن می‌گوید که در آن محمود احمدی نژاد پیروز اعلام شد. فیلم «اکثریت خاموش سخن می‌گوید» به کارگردانی بانی خشنودی، قرار بود شامگاه یکشنبه ۱۶ نوامبر در جشنواره «فرهنگ مقاومت می‌کند» اکران شود. در این فیلم صحنه‌هایی به نمایش گذاشته شده است که توسط افراد آماتور از اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ به ثبت رسیده است. مدیریت جشنواره در بیانیه‌ای که از سوی رسانه‌های محلی منتشر شد، اعلام کرد که «هیئت نظارت» دستور جلوگیری از اکران فیلم را به بهانه «آسیب رساندن به کشوری خارجی» صادر کرد. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران، اصلاح طلبان که می‌گفتند در انتخابات، تقلب گسترده و سازمان یافته صورت گرفته، دست به اعتراض زدند. حاصل سرکوب اعتراض‌ها ده‌ها کشته در خیابان‌ها و بازداشتگاه‌ها و صدها زندانی بود. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج این انتخابات، بیش از سه سال است که در حبس خانگی به سر می‌برند. سایت «حزب فالانژهای لبنانی» که از برجسته‌ترین احزاب مسیحی مخالف حزب‌الله است، به نقل از ریتا باسیل مسئول روابط عمومی جشنواره «فرهنگ مقاومت می‌کند» نقل کرد که ضمن ابراز تاسف از جلوگیری از اکران فیلم گفته است: «این فیلم گزارشی تاریخی از حوادث ۱۰۰ سال اخیر ایران است که به جنبش سبز انجامید.» او افزوده است: «به عقیده من فیلم به خاطر رابطه ایران با حزب الله ممنوع شد تا جلوی آشوب احتمالی گرفته شود.» از سویی، شبکه تلویزیونی «موسسه لبنانی اطلاع پخش» در گزارشی اظهار داشت: «سازمان امنیت عمومی لبنان بار دیگر فعالیت خود را در سانسور فیلم‌های سینمایی از سر گرفت.» این گزارش افزود که این نخستین بار نیست سازمان امنیت عمومی مانع از اکران فیلمی درباره دوران «جنبش سبز» در ایران می‌شود و در سال ۲۰۱۰ جلوی اکران فیلم «روزهای سبز» به کارگردانی حنا مخملباف را گرفته بود.