ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به کارگیری کودکان در کارهای دشوار توسط پیمانکاران شهرداری تهران

شهرداری تهران تایید کرده تعدادی از پیمانکارانش از کودکان برای جمع‌آوری زباله استفاده می‌کنند. گزارش‌های دیگر نیز نشان می‌دهد این کودکان در کارهای ساختمانی به کار گرفته می‌شوند.

شهرداری تهران گزارش‌های مربوط به استفاده از کودکان کار و کودکان زیر سن قانونی در کارهای عمرانی دشوار و همچنین نظافت شهر را پذیرفته است اما می‌گوید این کودکان توسط پیمانکاران شهرداری به کار گرفته می‌شوند.

پیمانکاران شهرداری تهران از کودکان کار در مشاغل سخت عمرانی و جمع آوری زباله استفاده می‌کنند

مصطفی فیضی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است این کودکان گرچه با یونیفرم و لباس شهرداری تهران به جمع‌آوری زباله مشغول هستند اما کارمند شهرداری نیستند و از سوی پیمانکاران شهرداری به کار گماشته می‌شوند.

با این‌حال رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران پذیرفته است که شهرداری احتمال در زمینه تذکر دادن به این پیمانکاران سهل‌انگاری کرده است.

به گفته فیضی، جمع‌آوری زباله در تهران به پیمانکاران مختلف واگذار می‌شود و بخش جمع‌آوری پسماند خشک، نیز بخشی از آن است که بدون هیچ هزینه‌ای ایجاد درآمد می‌کند؛ بنابراین در این حوزه گاهی شاهد انجام اقدامات غیرقانونی هستیم که ارتباطی به پیمانکار شهرداری ندارد.

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران توضیح داد برخی پیمانکاران، افراد کم سن و سال را اجیر می‌کنند که صبح‌ها زباله‌های خشک را جمع‌آوری کنند که ما به آنها «کوله‌ای» یا «کتفی» می‌گوییم، ولی شهرداری ضابط اجرایی نیست که بتواند این کودکان را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

رییس بازرسی شهرداری تهران در حالی به کارگیری کودکان در جمع‌آوری زباله توسط پیمانکاران شهرداری را پذیرفته است که به تازگی خبرگزاری میراث فرهنگی ایران نیز گزارشی از به کارگیری این کودکان در کارهای عمرانی و دشوار ساختمانی توسط دیگر پیمانکاران شهرداری تهران منتشر کرده است.

در این گزارش تصریح شده که پیمانکاران شهرداری سال‌هاست به دلیل دستمزد پایین از کودکان برای کارهای عمرانی و جمع‌آوری زباله استفاده می‌کنند.

شورای شهر تهران هم بارها درباره این موضوع به شهرداری تذکر داده اما شهرداری تهران همواره پیش از این به کارگیری کودکان توسط پیمانکاران را رد کرده بود و اذعان داشت بر نحوه عمل پیمانکاران خود نظارت کامل دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.